۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: بر اساس آمارها ۳۵ درصد از بازدیدهای نوروزی گردشگران در نوروز ۱۴۰۳ مربوط به تأسیسات و جاذبه‌های گردشگری همچون شهر رویاها، آکواریوم، تله‌سیژ و باغ پرندگان بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا محققیان در بازدید از ظرفیت‌های جدید تفریحی و گردشگری مجتمع گردشگری صفه اظهار کرد: در ابتدا از عزیزانی که برای ماندگاری هر چه بیشتر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در استان تلاش‌می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: نوروز ۱۴۰۳ به اتفاق نظر اکثر کارشناسان از نظر تعداد گردشگران داخلی دومین استان کشور بودیم و این آماری است که از نظر فروش بلیت بناهای تاریخی داشته‌ایم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس مقایسه‌ای ضمنی که صورت گرفت حدود ۶۵ درصد بازدید کننده‌ها از بناهای تاریخی استان بازدید کردند، تصریح کرد: استان اصفهان حدود ۲۲ هزار اثر تاریخی شناسایی شده و نزدیک به ۲ هزار اثر تاریخی ثبت ملی شده دارد که بیشترین آمار مربوط به بازدید از جاذبه‌ها و بناهای تاریخی بوده است.

محققیان تصریح کرد: همچنین بر اساس آماری که داریم ۳۵ درصد از بازدیدها مربوط به تأسیسات و جاذبه‌های گردشگری همچون شهر رویاها، آکواریوم، تله‌سیژ و پرندگان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ماندگاری بیشتر گردشگران همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا حمایت‌های لازم از تأسیسات، مقاصد و جاذبه‌های جدید گردشگری داشته باشیم.

کد خبر 743913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.