صدور هشدار زرد با وقوع طوفان لحظه‌ای و احتمال تگرگ و برف در اصفهان / کاهش ۵ درجه ای دما

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد با ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی از افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای در مناطق شرقی با گردوخاک موقتی و بارش‌های رگباری و رعدوبرق در استان خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری‌های جوی بهاری بر روی استان تا اواسط هفته آینده است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به صورت افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای در مناطق شرقی با گردوخاک موقتی و بارش‌های رگباری و رعدوبرق همراه است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: شدت ناپایداری‌ها طی امروز در نیمه شمالی استان و در روزهای شنبه و دوشنبه مناطق غربی، جنوب و مرکزی خواهد بود.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد با ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت شنبه بیست‌وپنجم فروردین در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، احتمال تگرگ و در ارتفاعات احتمال بارش برف همراه است.

حاجی‌بابایی گفت: طی امروز نیمه شمالی استان به ویژه ارستان، انارک، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانک، گلپایگان، مهاباد، شاهین‌شهر و میمه، نائین و نطنز تحت تأثیر سامانه مذکور استپ.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه روز شنبه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی استان اصفهان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: نواحی بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت‌آباد)، شهرضا، فریدونشهر، کبوترآباد، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، اصفهان، نجف‌آباد، ورزنه و کوهپایه با ناپایداری‌های همرفتی همراه است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بارش تگرگ، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر هشدار داده و در ادامه توصیه کرده است

وی تصریح کرد: احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور و یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، تمهیدات لازم در جهت حفظ صنعت کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش خسارت احتمالی ناشی از وزش باد شدید و نداشتن توقف زیر درختان و ساختمان‌های نیمه ساخت به منظور پیشگیری از رخداد آسیب توصیه می‌شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه میانگین دما بین دو تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هفت درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۲- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 743829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.