بازگشت زمین ملی شهرستان نایین به ارزش ۵ میلیارد ریال به بیت‌المال

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین گفت: زمین ملی در شهرستان نایین به ارزش ۵ میلیارد ریال رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

مهدی علمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: یک فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در شهرستان نائین شناسایی و از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد.

وی افزود: بر این اساس، ۲۰۰ مترمربع زمین ملی و دولتی در این شهرستان با هوشیاری کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین با بیان اینکه ارزش این زمین پنج میلیارد ریال برآورد شده‌است، تصریح‌کرد: یگان حفاظت اراضی با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به‌همراه نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به‌ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: مردم شهرستان نائین پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام بگیرند، چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضائی و تخریب بناهای احداث، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.

کد خبر 743828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.