حفظ منابع آب و خاک زاگرس اولویت مدیریت بحران کشور است

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه حفظ و حراست از خاک کشور مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: مناطق زاگرس در این زمینه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، محمدحسن نامی امروز _جمعه بیست‌وچهارم فروردین_ در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه حفظ خاک و منابع آبی باید در اولویت قرار داشته باشد، اظهار کرد: یکی از کارهایی که در اولویت این سازمان قرار گرفته بررسی لایه‌های رودخانه و اصلاح مسیر است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاببه نام جهش تولید با مشارکت مردم افزود: واگذار نکردن امور به شرکت‌های خصوصی یکی از مشکلات در کشور است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران سوق داده شده است، گفت: هم اکنون ۱۴۴۶۲۰ کیلومتر رودخانه در کشور داریم که حدود ۶۷۲۰ کیلومتر آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

نامی با بیان اینکه حفظ خاک و منابع آبی باید در اولویت قرار داشته باشد، بیان کرد: یکی از کارهایی که در اولویت سازمان مدیریت بحران قرار گرفته بررسی لایه‌های رودخانه و اصلاح مسیر است و با توجه به اینکه استان لرستان یک استان کوهستانی است ضرورت دارد به این امر بیش‌تر پرداخته شود.

وی با اشاره به اهمیت وجودی ارتفاعات ارزشمند زاگرس و حفظ پوشش گیاهی در این مناطق گفت: شخم زدن به‌صورت عمودی خاک را از بین می‌برد، بنابراین برای تراز بالای ۲۰۰، باید شخم زدن ممنوع اعلام شود و در این تراز حتمأ باید درخت کاشته شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر نهضت کاشت درخت در کشور گفت: سرزمین لرستان فضایی دارد که اگر یک سال از درختی مراقبت شود حتماً پایدار خواهد بود؛ کشورهای اطراف ما در حال افزودن به فضای سبز هستند و باید در سطح کشور نیز این مهم پیگیری شود.

نامی گفت: هم‌اکنون ۱۶۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داریم که ۴۰۲.۵ کیلومتر رودخانه است، ولی سهم رانش ما بیش‌تر است که در صورت اصلاح مسیر رودخانه‌های کشور در مرز با کشورهای همسایه هشت هزار هکتار زمین به کشور بر می‌گردد.

کد خبر 743764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.