هفته سوم فروردین و فیلم‌هایی که رکورد زدند / «سال گربه» نیامده درخشید

یکی از اتفاقات قابل توجه سینمایی این هفته، اکران فیلم «سال گربه» بود که موفق شد تا در نخستین روز نمایش خود، ۳۲۰۰۰ نفر را به سینما بکشاند و این آمار یعنی بیشترین میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران پساکرونایی سینماهای ایران.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، یکی از برهه‌های زمانی پررونق سینمای ایران بود و بر همین اساس از هفدهم تا بیست‌وسوم فروردین ماه ۱۴۰۳، سینماها با فروش ۳۴۴,۰۸۷,۰۸۵,۰۰۰ ریالی با ۳۴۴,۰۸۷,۰۸۵,۰۰۰ سانس میزبان ۵۷۹,۶۹۴ مخاطب بودند.

یکی از اتفاقات قابل توجه این هفته، اکران فیلم «سال گربه» بود که تنها در یک روز اکران خود توانست ۷۰,۷۴۸ مخاطب را به سینما کشانده و ۵۰,۹۱۵,۷۰۰,۰۰۰ ریال از فروش این هفته را از آن خود کند؛ بر این اساس سال گربه موفق شد تا در نخستین روز نمایش خود، ۳۲۰۰۰ نفر را به سینما بکشاند و این آمار یعنی بیشترین میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران پساکرونایی سینماهای ایران؛ پیش از این، چنین رکوردی در اختیار فیلم‌های گشت ۳ و تمساح خونی بود.

گشت ۳ موفق شده بود تا در ۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۱۰۰۰ نفر را به سینماها بکشاند و تمساح خونی نیز در ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸ هزار مخاطب داشت: حالا سال گربه موفق شد تا با ۳۲ هزار مخاطب، رکورد این سرفصل را طی ۴ سال گذشته به نام خود بزند و بر این اساس باید گفت که به نظر می‌رسد سال گربه، یکی از کمدی‌های پرمخاطب امسال سینماها باشد که در ادامه بتواند شگفتی‌ها و رکوردهای دیگری را از خود به جای بگذارد.

از دیگر اتفاقات سینمایی قابل توجه این هفته نیز قرار گرفتن فیلم «تمساح خونی» در جایگاه سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران بود؛ فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی که همزمان با آغاز اکران نوروزی خود در سینماهای سراسر کشور، رکوردهای مختلفی را در کارنامه خود ثبت کرده بود؛ با عبور از فیلم سینمایی «هاوایی» رتبه سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران را با ثبت فروش ۸۶ میلیارد تومان از آن خود کرد.

همچنین این فیلم علی‌رغم تعطیلی یک هفته‌ای سینما در ایام نوروز، در پایان ماه نخست اکران خود توانست با دست‌یابی به فروش ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی، رکورد فروش نخستین ماه اکران یک فیلم در سینما را که پیش از این در اختیار فیلم «هتل» با رقم ۶۵ میلیارد بود، به نام خود کند.

در ادامه مروری بر آمار فروش سینما در هفته‌ای که پشت گذاشتیم، خواهیم داشت:

نام فیلم تعداد بلیت فروخته شده تعداد سانس میزان فروش (ریال)
تمساح خونی ۳۵۰,۲۴۸ ۶,۶۴۳ ۲۰۳,۴۴۹,۲۷۵,۰۰۰
بی بدن ۱۱۰,۷۰۳ ۳,۶۴۰ ۶۵,۰۵۷,۱۱۵,۰۰۰
سال گربه ۷۰,۷۴۸ ۱,۱۹۰ ۵۰,۹۱۵,۷۰۰,۰۰۰
آپاراتچی ۱۲,۲۰۱ ۱,۰۲۶ ۶,۷۰۷,۰۰۵,۰۰۰
آسمان غرب ۱۲,۶۲۸ ۸۰۹ ۶,۰۳۸,۵۶۰,۰۰۰
نوروز ۹,۴۳۰ ۸۴۴ ۴,۹۸۷,۷۹۰,۰۰۰
ایلیا، جستجوی قهرمان ۹,۳۵۲ ۹۵۳ ۴,۳۳۰,۲۵۰,۰۰۰
پرویز خان ۴,۳۸۴ ۵۰۷ ۲,۶۰۱,۳۹۰,۰۰۰

کد خبر 743706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.