آموزش و پرورش راه نجات صنعت و کشاورزی است

معاون آموزش متوسطه استان همدان گفت: اگر بخش صنعت، خدمات و کشاورزی استان می‌خواهد نجات پیدا کند باید به سمت آموزش و پرورش بیاید چراکه این نهاد قابلیت تربیت نیروی انسانی در همه ابعاد را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، احمد آقامحمدی امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم فروردین_ در جمع خبرنگاران چالش بزرگ جامعه در آینده را نبود کارگر ماهر دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش در کار و دانش کارگر ماهر و در بخش فنی حرفه‌ای تکنسین تربیت می‌کند که اتفاق خوبی است.

وی با این توضیح که در هنرستان محفوظات را کنار گذاشته‌ایم چراکه می‌خواهیم ببینیم دانش‌آموز تا چه اندازه می‌تواند کار را انجام دهد، افزود: رویکرد آموزش هنرستان‌ها به سمت شایستگی رفته است.

معاون آموزش متوسطه استان همدان ادامه داد: اگر بخش صنعت، خدمات و کشاورزی استان می‌خواهد نجات پیدا کند باید به سمت آموزش و پرورش بیاید چراکه این نهاد قابلیت تربیت نیروی انسانی در همه ابعاد را دارد.

آقامحمدی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌ها مربوط به بیکاری و عدم مهارت است، اضافه کرد: هدف ما در استان توسعه فنی حرفه‌ای و توسعه رشته ریاضی به ویژه در بخش طراحی‌های صنعتی و… است از این‌رو هدف‌گذاری ما این است که در سال آینده ۲۰ درصد از دانش‌آموزان نظری در رشته ریاضی تحصیل کنند وگرنه دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در شهرک صنعتی بوعلی همدان ظرفیت ایجاد هنرستان‌های جوار کارگاهی وجود دارد، گفت: با ایجاد این‌گونه هنرستان‌ها می‌توان ۵۰ رشته تخصصی ایجاد کرد و نیروی مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی را تربیت کرد مانند آنچه که امروز در یزد رخ داده است.

معاون آموزش متوسطه استان همدان با این توضیح که اگر دانش‌آموزی با وجود دریافت همه مشاوره‌ها باز هم علاقه‌مند بود جای هنرستان در دبیرستان تحصیل کند، مشکلی نخواهد داشت؛ چراکه الزامی برای این مسئله وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آینده یک دانش‌آموز بسیار اهمیت دارد از این جهت توجهات بسیار زیاد است البته برخی افراد نیز پس از اینکه در رشته نظری درس می‌خوانند متوجه اشتباه خود شده و برای تغییر رشته اقدام می‌کنند که برای این کار نیز باید در آزمون‌هایی شرکت کنند، البته تمام شرایط را برای آنها هموار می‌کنیم.

کد خبر 743663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.