۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
مقارنه ماه و مشتری را رصد کنید

ماه و سیاره مشتری پنج‌شنبه -بیست‌وسوم فروردین- در وضعیت مقارنه قرار می‌گیرند و با چشم غیرمسلح قابل رصد هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه و سیاره مشتری پنج‌شنبه -بیست‌وسوم فروردین- در یک راستا قرار می‌گیرند، به طوری که ماه دو روزه از زاویه سه درجه و ۵۹ دقیقه‌ای شمال سیاره مشتری عبور می‌کند، این دو جرم آسمانی در اصفهان حوالی ساعت ۱۸:۴۵ حدود ۲۲ درجه بالاتر از افق غربی قابل مشاهده خواهند بود، سپس به سمت افق فرو می‌روند و دو ساعت و هشت دقیقه بعد از خورشید، ساعت ۲۰:۳۷، غروب می‌کنند.

ماه در قدر منفی ۹.۸ و سیاره مشتری در قدر منفی ۲.۰ هر دو در صورت فلکی برج حمل قرار خواهند داشت، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما از طریق چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل رصد هستند.

نزدیک شدن سیاره زحل و مریخ به یکدیگر

سیاره زحل و مریخ پنج‌شنبه -بیست‌وسوم فروردین‌ماه- به یکدیگر نزدیک می‌شوند و از فاصله ۲۶.۴ دقیقه قوسی یکدیگر عبور می‌کنند، البته این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست، زیرا این دو جرم آسمانی در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهند رسید و زمان سحر نیز بیش از ۱۰ درجه بالاتر از افق نمی‌روند.

سیاره زحل در قدر ۱.۰ و سیاره مریخ در قدر ۱.۲ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند گرفت، این دو جرم به اندازه‌ای به یکدیگر نزدیک هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار بگیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی نیز قابل رصد هستند.

مقارنه سیاره زحل و مریخ

سیاره زحل و مریخ پنج‌شنبه -بیست‌وسوم فروردین‌ماه- در یک راستا قرار می‌گیرند، به طوری که سیاره زحل از زاویه ۲۸ دقیقه‌ای جنوب مریخ عبور می‌کند، البته این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست، زیرا این دو جرم آسمانی در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهند رسید و زمان سحر بیش از ۱۰ درجه بالاتر از افق نخواهند بود.

سیاره زحل در قدر ۱.۰ و سیاره مریخ در قدر ۱.۲ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند گرفت، این دو جرم به اندازه‌ای به یکدیگر نزدیک هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار بگیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی نیز قابل رصد هستند.

نزدیک شدن ماه و خوشه ستاره‌ای M45 به یکدیگر

ماه و خوشه ستاره‌ای M45 پنج‌شنبه -بیست‌وسوم فروردین- به یکدیگر نزدیک می‎‌شوند و از زاویه ۱۹.۵ دقیقه قوسی یکدیگر عبور می‌کنند، در این زمان ماه سه روزه خواهد بود؛ ماه و خوشه ستاره‌ای M45 از اصفهان حوالی ساعت ۱۹:۰۸ حدود ۲۹ درجه بالاتر از افق غربی قابل مشاهده خواهد بود، سپس به سمت افق فرو می‌روند و سه ساعت و ۱۰ دقیقه بعد از خورشید، ساعت ۲۱:۳۹، غروب می‌کنند.

ماه در قدر منفی ۱۰.۳ و خوشه ستاره‌ای M45 در قدر ۱.۳ هر دو در صورت فلکی ثور قرار دارند، این دو جرم به اندازه‌ای به یکدیگر نزدیک هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار بگیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی نیز قابل رصد هستند.

کد خبر 743563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.