اما و اگرهای دو نوبته شدن آزمون سراسری دانشگاه‌ها/ دانش‌آموزان سود کردند یا مافیای کنکور؟

در سال‌های گذشته پیشنهادات متفاوتی برای تغییر ساختار کنکور سراسری از سوی نهادهای متولی ارائه شده که از سال ۱۴۰۲ به بعد بزرگترین آزمون علمی کشور با شکل جدیدی به کار خود ادامه می‌دهد، راه‌های جدیدی برای کنکور سراسری وجود دارد که در حال حاضر کنکور دو نوبته مورد توجه مسئولان این حوزه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق مصوبه شورای آموزش عالی کشور که از سال ۱۴۰۲ تاکید بر دو بار برگزاری کنکور در سال داشت، این آزمون یک‌بار در نیمه اول تیر و بار دیگر در نیمه دوم دی برگزار شد. از سال ۱۴۰۲ به بعد داوطلبان دو بار ثبت‌نام برای کنکور سراسری انجام می‌دهند و در صورت تمایل در هر دو کنکور شرکت می‌کنند و برای انتخاب رشته و ثبت‌نام در دانشگاه نتایج بهتر اعمال خواهد شد. برای ثبت‌نام در دو نوبت هیچ محدودیتی وجود ندارد و نیازی به داشتن شرایط خاص نیست. سال ۱۴۰۳ برگزاری دو نوبت کنکور سراسری در ماه‌های اردیبهشت و تیر برگزار می‌شود.

انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی ثبت نام برای هر دو کنکور در سال ۱۴۰۳، در نیمه دوم شهریور سال جاری انجام می‌شود و شرکت در کنکور اردیبهشت می‌تواند حالت محک زدن یا فرصت دوباره برای فارغ‌التحصیلان باشد.

طبق نظر شورای آموزش عالی کشور، برگزاری کنکور فشار ذهنی و استرس زیادی را به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان وارد می‌کند و این موضوع سالانه آسیب‌های فردی و اجتماعی بسیاری را به وجود می‌آورد.

کنکور دو نوبته این امکان را برای دانش‌آموزان به ارمغان خواهد آورد تا به جای طبع آزمایی تنها یک بار در سال، بتوانند مهارت خود را در صورت شکست در دور اول، مجدداً بسنجند.

اما و اگرهای دو نوبته شدن آزمون سراسری دانشگاه‌ها/ دانش‌آموزان سود کردند یا مافیای کنکور؟

با دو مرحله‌ای بودن کنکور، ورود به دانشگاه‌ها نسبت به قبل مقداری ساده‌تر خواهد شد

زهرا کاشفی، مشاور کنکور درباره دو نوبته شدن کنکور سراسری به خبرنگار ایمنا می‌گوید: برگزاری کنکور فشار ذهنی و استرس زیادی را برای دانش آموزان و خانواده‌هایشان به وجود می‌آورد این موضوع هرساله آسیب‌های فردی و اجتماعی بسیاری را به همراه دارد و لازم است برنامه‌ریزان سازمان سنجش به دنبال راهکارهایی با کمترین آسیب برای داوطلبان کنکور باشند.

وی می‌افزاید: دو نوبته شدن کنکور را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی و تحلیل کرد و به نظر می‌رسد برای کم‌رنگ‌شدن آسیب‌های ناشی از برگزاری کنکور و شیوه اجرای آن لازم است بهترین راهکارها از جمله پر رنگ شدن سوابق تحصیلی، ارتقا کیفیت آموزش و روش‌های نوین تدریس که منجر به افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان می‌شود، بررسی، تحلیل و اجرا شود، همچنین تغییرات ساختاری در نظام آموزش و پرورش موارد مهمی است که به‌عنوان راهکارهای اساسی باید مورد توجه سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مرتبط به‌عنوان حمایت‌گر آموزش و پرورش قرار گیرد.

مشاور کنکور با اشاره به نقاط قوت دو مرحله‌ای شدن کنکور در اردیبهشت و تیر ادامه می‌دهد: دانش آموزانی که در مرحله اول کنکور سراسری نتیجه مطلوبی نگرفته‌اند، می‌توانند سریع‌تر از بازه یک‌ساله مجدد در این آزمون شرکت کنند و استرس و اضطراب دانش آموزان و خانواده‌هایشان کاهش پیدا می‌کند.

کاشفی می‌گوید: زمان چهار ساعته کنکور در سال دو بار در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود، همچنین هدر رفت وقت دانش آموزان به حداقل می‌رسد.

وی اظهار می‌کند: با دو نوبته بودن کنکور، ورود به دانشگاه‌ها نسبت به قبل مقداری ساده‌تر خواهد شد.

مشاور تحصیلی در مورد نقاط ضعف این طرح ادامه می‌دهد: یکی از مهم‌ترین معایب این طرح این است که دانش آموزان فرصت کمتری برای آماده‌سازی خواهند داشت و زمان یک‌ساله آن‌ها به چند ماه کاهش پیدا می‌کند و لازم است با جدیت و مدیریت زمان مطالعه کنند.

اما و اگرهای دو نوبته شدن آزمون سراسری دانشگاه‌ها/ دانش‌آموزان سود کردند یا مافیای کنکور؟

کنکور دو نوبته است نه دو مرحله‌ای

تغییر روال برگزاری کنکور پس از سال‌ها که بزرگ‌ترین آزمون علمی کشور به یک شیوه ثابت برگزار می‌شد، ابهامات زیادی را ایجاد کرد و به همان نسبت که موافقانی دارد، مخالفان نیز دیدگاه‌های خود را بیان کرده‌اند.

مسئولان سازمان سنجش تاکید دارند آزمون سراسری دو نوبت شده نه دومرحله‌ای؛ بدین مفهوم دو نوبته شده است و به هر دلیلی اگر داوطلب آزمون را خراب کند، این فرصت کمک می‌کند تا استرس دانش‌آموز پایین بیاید تا در دو نوبت و در زمان کوتاه‌تر از یک سال بتواند آزمون دهد.

این رویه که سال گذشته برای نخستین‌بار به مرحله اجرایی درآمد، بخش عمده‌ای از آزمون و خطا را پشت سر گذاشته و انتظار می‌رود کنکور امسال با شرایط بهتری نسبت به دوره گذشته برگزار شود.

کنکور در حال حاضر به نفع طبقات بالای جامعه شده است

مجید حسینی، مشاور کنکور نیز درباره اجرای این طرح به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تصمیم دو نوبته شدن کنکور در شورای انقلاب فرهنگی بر مافیای کنکور اثر گذاشت که اثر خوبی نبود، زیرا حجم هزینه قبولی کنکور را به این دلیل که دانش‌آموز هم برای کنکور و هم برای امتحانات نهایی هزینه می‌کند، افزایش داد.

وی می‌افزاید: با این تصمیم دانش‌آموزان استرس، پرداخت هزینه و گذراندن مافیای کنکور را دو بار تجربه می‌کنند و با توجه به اینکه افراد زیادی پشت کنکور می‌مانند، سال بعد نیز مجدد باید هزینه پرداخت کنند.

مشاور کنکور ادامه می‌دهد: این تصمیم که با هدف حذف کنکور گرفته شد، تصمیم خوبی نبود و شورای انقلاب فرهنگی به جای حذف کنکور باید مافیای کنکور را حذف کند و کنکور را از حالت خصوصی و طبقاتی شدن خارج کند.

حسینی در مورد ظرفیت دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان با توجه به افزایش ظرفیت کنکور در هر رشته می‌گوید: کل صندلی‌های رقابت‌پذیر در کنکور ۱۰ هزار عدد است و مابقی صندلی‌ها رقابتی نیستند و تنها بر سر همین ۱۰ هزار صندلی رقابت انجام می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: رقابت و تعداد صندلی همچون گذشته و تعداد متقاضیان تغییر چشم‌گیری نداشته است، اما کنکور در حال حاضر به نفع طبقات بالای جامعه شده است.

مشاور کنکور با اشاره به افزایش تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری اظهار می‌کند: این افزایش به نفع مدارس غیرانتفاعی است، زیرا حدود ۲۰ درصد از آمار قبولی‌های کنکور از مدارس غیرانتفاعی است و مابقی افراد از مدارس تیزهوشان هستند.

حسینی می‌گوید: هرچقدر اهمیت کنکور مربوط به نوع مدارس باشد، به مدارسی که پنج برابر مدارس دولتی به دانش‌آموزان درس می‌دهند کمک شده است که تمام آن‌ها مدارس غیرانتفاعی ثروتمند هستند و با توجه به افزایش سوابق تحصیلی، مدرسه‌ای که اضافه بر مباحث درسی در مدرسه آموزش دیده است احتمال قبولی بیشتری نسبت به دانش‌آموزی که تنها در حد کتب درسی یا کمتر آموزش دیده است، دارد.

وی بیان می‌کند: تصور می‌کنم در کنکور سال جاری حدود ۸۰ درصد از آمار قبولی رشته پزشکی از دهک ۱۰ باشد.

به گزارش ایمنا، با توجه به نظرات مشاوران تحصیلی دید متفاوتی نسبت به دو نوبته شدن کنکور وجود دارد، از سوی دیگر تقلب در امتحانات نهایی بسیار زیاد است؛ با وجود اینکه می‌دانیم در کنکور هم تقلب‌های زیادی می‌شود، اما به هر جهت پاسخ برگه‌های نهایی، دستی بررسی شده و خبری از بررسی به شیوه‌های الکترونیکی نیست. به همین خاطر و به‌دلیل دخالت سلیقه تصحیح کننده، ممکن است در حق دانش‌آموز اجحاف شود، همچنین بسیاری از دانش‌آموزان از نظر تشریحی ضعیف عمل می‌کنند و از لحاظ تستی دارای مهارت‌های بسیار زیادی هستند.

دانش‌آموزانی نیز وجود دارند که در حل درس عمومی از تسلط بسیار زیادی برخوردار هستند که کنکور دو نوبته به دلیل حذف دروس عمومی باعث می‌شود، از این ویژگی مثبت بی‌بهره شوند، همچنین قدرت مدارس و سازمان آموزش و پرورش بر دانش‌آموزان بیشتر خواهد شد و با تسلط این نهاد، مافیای فروش سوالات نهایی افزایش پیدا خواهد کرد.

امیدواریم پس از برگزاری کنکور سال جاری برای برقراری عدالت بین تمام دانش‌آموزان، مسئولان مربوطه تجدید نظری در این باره داشته باشند.

گزارش از مریم ترکزاد، خبرنگار سرویس فناوری ایمنا

کد خبر 743556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مژده IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    29 4
    من بارها نظرم را اعلام کردم من خواهش میکنم در کنکور تجدید نظر بشه. تمنا دارم عمومی‌ها به کنکور برگردند. امتحان نهایی تاثیر مثبت داشته باشد واقعا مافیای کنکور خیلی زیاد شده. ما هم برا تستی باید هزینه کنیم هم تشریحی. خواهش میکنم التماس میکنم کنکور را مانند سالهای قبل برگزار کنید. بچه ها گناه دارند. اگر نظرات برای شما مهم هست خواهشاً رسیدگی کنید به نمایندگی از همه یازدهمیای امسال. در کنکور ۱۴۰۴ تجدید نظر کنید ممنونم
    • علی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      5 20
      دوست عزیز حذف دروس عمومی یکی از بهترین تصمیمات مجلس برای کاهش استرس دانش آموزان بود بنظر خودت ۲۰گرفتن درس فارسی راحت تر است یا ۱۰۰زدن آن در کنکور؟معلومه بیست گرفتن !!من نمیدونم تو بر چه اساسی این چرت و پرتی ها رو به عنوان نظر خودت نوشتی اما من خودم به عنوان یک دانش آموز و قتی دروس عمومی از کنکور حذف شد خیلی خوشحال شدم .بعدشم گفتی ما باید هم برای تستی بخونیم هم تشریحی !! لطفا فرق تستی و تشریحی خواندن درس ریاضی رو بگی این مزخرفات چیه از خودتون در میارید !! این سطح از نظر دهی مشخص می کنه که قطع از طرف مافیا اومدی اینجا نظر نوشتی مگر نه ما در کلاس خودمون در مدرسه با این تغییرات کنکور اخیر بسیار خوشحالیم شمارو دیگه و واقعا براتون متاسفم..............
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      7 0
      این رو در پاسخ به اقای علی مینویسم تنها کاربری که به عنوان موافق طرح ناعادلانه تاثیر قطعی نظر داده... از نوشته پر از ایراد شما مشخصه که دست نشانده مافیای کنکوری هستید متنی پر از پارادوکس تایپ کردی که چی اقای علی؟گمان میکنی چرندیاتی که اینجا تایپ کردی به غیر دست نشانده های مافیا کنکوری موافقان دیگری هم خواهد داشت؟ اولا که مجلس چنین طرحی نداده و این طرح رو شورای انقلاب به ظاهر فرهنگی ارائه دادن ثانیا تویی که سطح فکرت اینقدر پایینه نمیدونی با این طرح استرس چند برابر شده حالا دانش آموز کنکوری علاوه بر استرس خود کنکور ،استرس امتحانات نهایی هم خواهد داشت در کنکور اخیر نتوانستند ترازدهی صحیحی داشته باشند همون
  • علیرضا IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    26 2
    آقا جان شوراي عالي انقلاب فرهنگي که بیشترین استرس را به دانش آموزان وارد کرد......ما یک دغدغه داشتیم به نام کنکور که طبیعی هم هست مثلا حسن یزدانی هم برای مسابقات استرس داره خوب طبیعی هست ولی این آقایان شورای عالی اشتباه کردند و امتحان نهایی هم که استرس دیگری هست را نیز وارد کردند نه تنها مشکلات کمتر نشد هزینه های درسی و استرس و زمان و.....هم زیاد شد بهترین مصوبه همان مصوبه مجلس بود که خیلی کارشناسی شده بود والسلام
  • شخص IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    5 20
    دم شورای عالی انقلاب فرهنگی گرم،کمک عظیم به مناطق محروم و دانش آموزان درس خوان
    • نازنین IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      10 0
      اولا از نوشته پر از ایراد شما دو کاربر موافق مصوبه، مشخصه که دست نشانده مافیای کنکوری هستید گمان میکنید چرندیاتی که اینجا تایپ کردین به غیر دست نشانده های مافیا کنکوری موافقان دیگری هم خواهد داشت؟
  • مونا IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    22 1
    به ولله از پایه دهم استرس گرفتیم که مبادا نمره درسمون تو امتحانات نهایی کمتر از ۱۹ بشه...این کجاش انصافه منه جوون با این همه دغدغه استرس و فشار نمره رو داشته باشم؟!...تازه فرصت ترمیم هم یکبار و فقط هم در یک نوبته اونم خرداد! چطور میشه برای ترمیم نمره همه امتحانارو خرداد ماه سپری کرد مگه ما چه سنی داریم که این همه استرس میکشیم؟!...آقای شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای رییس جمهور چرا صدای ما رو نمی شنوید؟ مصوبتون خلاف قانون و عدالت علیه...لطفا عدالت را برقرار کنید زیرساختی برای این مصوبه فراهم نشده و آموزش و پرورش در اجرایی آن عاجزه...لغوش کنید...
  • اکبری ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    20 1
    با تاثیر قطعی نهایی ،ضربه ی سنگینی به روح و روان نوجوان‌ها زدید،به اسم کاهش استرس جیب مافیای نهایی رو پر کردید،هزینه ی سنگین کتاب‌های کنکور کم بود کتاب‌های نهایی و فرمول بیست و ...بهش اضافه شد،هنوز زیرساخت‌ها فراهم نیست ،هنوز اما و اگرها زیاده ،چرا بچه های ما رو موش آزمایشگاه کردید،استرس یک کنکور را تبدیل کردید به استرس نهایی دهم و یازدهم و دوازدهم به علاوه دو مرحله کنکور!!!!
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    21 1
    مصوبه کنکور شورا انقلاب فرهنگی با برگزاری دوبار کنکور در سال و تقلبات گسترده امتحانات نهایی و ترازدهی ناعادلانه به جامعه آماری مختلف ظلم به همه داوطلبان کنکور ،به‌کار بردن واژه عدالت برای این مصوبه خنده داره
  • حسین IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    14 3
    مصوبه ی سراسر از ظلم شورای انقلاب فرهنگی را لغو کنید
  • علی DE ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    14 0
    تاثیر قطعی معدل خیلی ناعادلانه هست . یه بچه تو مدرسه عادی تو شهرستان درس خونده ، چرا باید با بچه ای که تو غیر انتفاعی تهران با شهریه زیاد درس خونده مقایسه بشه . « خب معلومه که اون بهتر نهایی میده » _ استرس دانش آموزان با پیشرفت این مصوبه ی شورای انقلاب فرهنگی بیشتر شده است. ايضا این کار هزینه های بیشتری را به والدین دانش آموزان تحمیل میکند. امتحانات نهایی توانایی تفکیک حجم انبوه کنکوری ها را ندارد. #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • محمد IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    14 0
    درکنار مافیای کنکور مافیای معدل تشکیل دادید تبریک میگم کنکور یکساله رو سه ساله کردید فشار بر دانش اموزان رو چند برابر کردید هزینه ترمیم رو بر دوش افراد گذاشتید چه دلیل داره من برای شرکت مجدد در کنکور تمام دوران دبیرستان خودم رو که با معدل خوبی هم پشت سر گذاشتم مجدد امتحان بدم وهزینه کنم ؟؟؟
  • لیلا IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    12 0
    با اجرای تاخیر قطعی معدل رستگار رحمانی های زیادی قربانی میشوند و زیر دست و پای اغنیا و ثروتمندان از بین میرن ؛ جلوی نابود شدن نخبه ها و جوانان مملک را بگیرید و هرچه سریع تر طرح کنکور را به صحن بیاورید و تاثیر معدل را مثبت کنید این مصوبه باز تولید فقر و ثروت هست و نفعی ‌‌که به وزارت آپ می‌رساند نباید چشم هایمان را بر زیانی که به کشور وارد میشود ببندیم
  • شایان نویدبخش IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    11 0
    تاثیر معدل اثر منفی بر روان کنکوری ها خواهد داشت استرس چند برابر میشه اینطور
  • فاطمه DE ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    12 0
    سلام برنماینده ی محترم ملت «مصوبه کنکوری » شورای عالی انقلاب فرهنگی، ناعادلانه هست و باعث شکاف آموزشی بیشتری بین کنکوری های مناطق محروم و مناطق برخوردار کشور میشه. قطعا سطح آموزشی در مدارس استانهای محروم مثل سیستان و بلوچستان و لرستان و کردستان و .. با مدارس غیر دولتی در منطقه یک تهران با شهریه های آنچنانی، فرق زیادی داره «این مصوبه، به نفع سرمایه داران هست تا محرومان جامعه » ما کنکوری ها مخالف تاثیر قطعی معدل در کنکور هستیم. #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • غفاری IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    13 0
    کسی تضمین میکند که بیست و پنج صدم در حق کسی اجهاف نشود؟ ۸۷ درصد داوطلبان به دلیل تراز دهی وحشتناک و تصحیح سلیقه ای و و اختلاف نمره زیاد بین مصحح ها و امنیت پایین امتحانات نهایی خواستار پیگیری طرح کنکور و ارجاع طرح کنکور بر مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم
  • امین US ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    12 0
    بزرگترین اسیب به مناطق محروم و خانواده ها طرح تاثیر معدل بود که سال پیش اثار فاجعه بار اون رو همه دیدیم اما مافیای معدل یقه مردم رو رها نمیکنه و به دنبال پول بیشتر سعی دارن با روان و روحیه دانش آموزان بازی کنن
  • صالحی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    12 0
    با سلام و احترام مصوبه کنکوری شورا فقط به نفع بچه های مدارس خاص و متقلب هاست .ما کنکوری ها خواستار بررسی مجدد طرح کنکور در صحن مجلس و ارجاع طرح کنکور به مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم
  • فاطمه DE ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    12 0
    «مصوبه کنکوری » شورای عالی انقلاب فرهنگی ناعادلانه هست و باعث شکاف آموزشی بیشتری بین کنکوری های مناطق محروم و مناطق برخوردار کشور میشه. قطعا سطح آموزشی در مدارس استانهای محروم مثل سیستان و بلوچستان و لرستان و کردستان و .. با مدارس غیر دولتی در منطقه یک تهران با شهریه های آنچنانی، فرق زیادی داره «این مصوبه، به نفع سرمایه داران هست تا محرومان جامعه » ما کنکوری ها مخالف مصوبه ناعادلانه شورا هستیم #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • دریا IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    10 1
    مقام رهبری فرمودند در مسائلی که مجلس اول ورود کرده شورا صلاحیت ورود ندارد و از طرفی مصوبه کنکور شورا ضد عدالت آموزشی هست و باعث افزایش فاصله طبقاتی میشه ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم
  • ملیکا IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    11 0
    مصوبه کنکوری شورا بر خلاف عدالت آموزشی هست و دوسال هست که خواب و خوراک را از ما گرفته است مصوبه کنکوری شورا به ظاهر برای عدالت آموزشی اجرا شد ولی سوال من این هست کدام عدالت آموزشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر آموزش در مدارس مناطق محروم و صفر مرزی با مدارس خاص و غیرانتفاعی کلان شهرها یکی هست ؟مگر آموزش و پرورش زیر ساخت کافی برای امنیت امتحانات نهایی را دارد؟مگر تراز معدل در سالهای مختلف یکی هست ؟ چرا که هر سال شاهد تقلب های زیادی در امتحانات هستیم که سال به سال که گسترده تر میشوند این مصوبه در ظاهر برای عدالت آموزشی تصویب شده بود ولی در باطن بر خلاف عدالت آموزشی هست لطفا هرچه سریع تر جلوی این مصوبه ظالمانه را بگیرید تا در کنکور شاهد فاجعه بزرگ در آموزش کشور نباشیم
  • بهار IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    11 2
    مصوبه ی کنکوری شورا ، ناعادلانه ترین مصوبه ی کنکوری تاریخ ایران خواهد بود . در شرایطی که سطح آموزش در کشور ما یکسان نیست ؛ « تاثیر قطعی معدل » اوج ناعدالتی در پذیرش دانشجو قلمداد خواهد شد واقعا جای تاسف داره که مسئولان با قطعی کردن تاثیر معدل باعث نابود کردن زندگی صدها هزار کنکوری مناطق مرزی و محرومی شده اند. #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • مریم IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    11 3
    تاثیر قطعی معدل به دلیل تقلبات گسترده در امتحانات نهایی، تصحیح سلیقهای امتحان و تفاوت زیاد نمره بين مصحح ها عدم، همترازی نمرات یکسان سالهای مختلف و... به ضرر ماست و ما به عنوان یک کنکوری نه یک مافیا با این طرح مخالفیم و اصلاح این طرح مثل کم کردن درصد تاثییر قطعی معدل هیچی رو عوض نمیکنه و دوباره عین ۱۴۰۲ در حق خیلی ها ناعدالتی میشه این مصوبه رو لغوش کنیید #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • امین IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    11 2
    مصوبه کنکوری شورا بر خلاف قانون اساسی کشور هست طبق اصل 71 و 59 قانون اساسی مجلس تنها نهاد قانون گذار کشور معرفی شده است ایضا طبق فرموده رهبر کبیر انقلاب در مسائلی که مجلس اول ورود کرده شورای انقلاب فرهنگی حق ورود ندارد
  • اسدلو IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    11 1
    اغلب دروس تفاوت تراز حاصل از نمره ۱۹.۵ و ۲۰ دوهزار تاست به علت رقابت شدید و کمبود صندلی های پرطرفدار این انداره اختلاف تراز میتونه سرنوشت داوطلب کاملا دچار تغییر بشه و رتبه شو چند هزار تا جا به جا کنه در حالی که دیده شده بین نمرات که مصحح ها به یک برگه میدن شش تا دوازده نمره اختلاف وجود داشته خواستار ارجاع طرح کنکور به مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم
  • مینا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    10 0
    تاثیر قطعی معدل اگر خوب بود ، در سال ۹۴ بخاطر شکایت دانش آموزان به دیوان عدالت اداری لغو نمی شد » تا مادامی که سطح آموزش در کشور ما یکسان نباشد ، تاثیر قطعی معدل اوج بی عدالتی محسوب خواهدشد » ۸۷ درصد از داوطلبان کنکوری برسید که طبق نظر سنجی شبکه ی یک ، مخالف تاثیر قطعی معدل هستند #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا
  • سعید IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    10 0
    تمام این حامیان تاثیر قطعی معدل وصل به مافیای مدارس پولی هستند خودشون یا آقازاده هاشون مدرسه پولی دارند در تمام حوزه ها مردم رو کارت عابر بانک شون میدونن و تور پهن میکنند به اسم عدالت ، مردم رو غارت کنند با وارد کردن تاثیر قطعی معدل در سرنوشت داوطلبان علاوه بر خراب کردن رتبه ها، سیل پول رو وارد مدارس پولی و فروش کتب امتحان نهایی کردند ما مخالف تاثیر قطعی معدل هستیم و خواستاریم که طرح کنکور را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دهند
  • نگین IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    14 3
    شب و روز کنکوری ها شده است و پنجه نام کردن با مصوبه کنکوری تاثیر قطعی معدل و سوختن آرزوها و رو باهاشون جلو چشماشون. با تاثیر قطعی معدل بچه کارگر تا آخر عمر بچه کارگر میمونه
  • زهرا IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    12 1
    همه موسسات بزرگ کنکوری از مصوبه شورای انقلاب فرهنگی استقبال کردند و بسیار خوشحال هستند چون با این طرح هم کلاس تشریحی و هم کلاس تستی برگزار میکنند. و سود میلیاردی هر ساله آنها چندین برابر خواهد شد. با این طرح بیشترین ظلم و ستم به دانش آموزان بی بضاعت و دانش آموزان مناطق محروم وارد خواهد شد. لطفا تاثیر قطعی معدل را لغو کنید ما مخالف مصوبه ناعادلانه شورا هستیم #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • مخالف تاثیر قطعی معدل IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    9 2
    مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نه تنها از استرس کنکور نمیکاهد بلکه استرس امتحانات نهایی را هم به دانش آموزان تحمیل می نماید. علاوه بر آن هزینه ترمیم معدل را هم که به ازای هر واحد ،درسی داوطلب کنکور مکلف به پرداخت آن برای ترمیم نمرات امتحان نهایی است را در نظر داشته باشید؛ آن هم در این شرایط وخیم اقتصادی که ما را در تهیه اقلام مورد نیاز برای ادامه زندگی در فشار گذاشته است این مصوبه خانواده های ما را بیش از پیش در تنگنای مالی قرار میدهد. خواهشا جلوی مصوبه کنکور ظالمانه شورا رو بگیرید #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • ملیکا IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    9 1
    تاثیر قطعی معدل به دلیل تقلبات گسترده در امتحانات نهایی، تصحیح سلیقهای امتحان و تفاوت زیاد نمره بين مصحح ها عدم، همترازی نمرات یکسان سالهای مختلف و... به ضرر ماست و ما به عنوان یک کنکوری نه یک مافیا با این طرح مخالفیم و اصلاح این طرح مثل کم کردن درصد تاثییر قطعی معدل هیچی رو عوض نمیکنه و دوباره عین ۱۴۰۲ در حق خیلی ها ناعدالتی میشه این مصوبه کنکوری شورا رو لغوش کنید ما کنکوری ها مخالف تاثیر قطعی معدل هستیم #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • والدین کنکوری مخالف تاثیر قطعی معدل IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    10 1
    لغو تاثیر قطعى معدل در کنکور بدلیل: ✅تقلب گسترده در امتحانات نهایی؛کافیه تو گوگل این عبارت رو سرچ کنید ✅سلیقه ای تصحیح شدن اوراق امتحان نهایی ✅یکسان نبودن سطح آموزش در کشور ✅عدم امکان هم ترازی نمرات یکسان در سالهای متفاوت « خود دکتر خدایی و معاونش دکتر مقدم در صدا و سیما این مورد رو با تاکید تمام اعلام کردن » ✅افزایش هزینه تحصیل ✅وجود هزاران معدل ۱۹ الی ۲۰ « که اصلا تفکیک عادلانه ایی بین دانش آموزان در این شرایط کشور نیست » ✅حذف دروس فرهنگ ساز و عقیدتی عمومی از آزمون کنکور سراسری « این دروس برای کنکوری های کم برخوردار حکم آسانسور رو داشت تا بتونن به رشته ی مورد علاقشون برسن » ✅تولد مافیای معدل سازی در کنار مافیای کنکور ✅تعارض آن با رای و حکم دیوان عدالت اداری درسال۹۴ ✅تعارض آن با تدابیر رهبری « در نامه ی دکتر دهقان معاون ریاست جمهوری به وزیر علوم گفته شده » ✅تعارض آن با اصل ۷۱ و ۵۹ قانون اساسی کشور که فقط مجلس رو قانون گذار معرفی کرده ✅این کار موجب تجمعات دانش آموزی در سراسر کشور خواهد شد « در نامه احمد ی وحیدی وزیر کشور به استانداریها صراحتا ذکر شده » #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #ل
  • اولیای کنکوری مخالف مصوبه شورا IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    10 1
    بالای 90درصد داوطلبان مخالف اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند این مصوبه سرتاسر بی عدالتی بیش از دوسال هست که خواب و خوراک را از ما گرفته است مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ظاهر برای اجرای عدالت آموزشی تصویب شده بود، اما پرسش من این است کدام عدالت آموزشی؟؟؟؟؟؟؟ مگر میشود مدارس مناطق مختلف کشور را با همدیگر در یک کف ترازو گذاشت؟ مگر آموزش در مدارس مناطق محروم و صفر مرزی با آموزش در مدارس خاص و غیرانتفاعی کلانشهرهای کشور یکی است؟؟؟ مگر تراز معدلها در سالهای مختلف یکی هست؟ مگر آموزش و پرورش زیر ساختهای کافی برای امنیت امتحانات نهایی را دارد؟ چرا که هر سال شاهد تقلب های زیادی در امتحانات نهایی هستیم که سال به سال هم گسترده تر میشوند این مصوبه در ظاهر برای اجرای عدالت آموزشی تصویب شده بود ولی در باطن خلاف این است در باطن برای تحقق منافع شخصی همان کسانی که مصوبه را طراحی کردند تصویب شد است تا دیر نشده هرچه سریعتر جلوی این مصوبه ظالمانه و طاغوتی گرفته شود تا در کنکور شاهد فاجعه ای بزرگ در آموزش کشور نباشیم #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • اولیای کنکوری مخالف مصوبه شورا IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    9 1
    بالای 90درصد داوطلبان مخالف اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند این مصوبه سرتاسر بی عدالتی بیش از دوسال هست که خواب و خوراک را از ما گرفته است مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ظاهر برای اجرای عدالت آموزشی تصویب شده بود، اما پرسش من این است کدام عدالت آموزشی؟؟؟؟؟؟؟ مگر میشود مدارس مناطق مختلف کشور را با همدیگر در یک کف ترازو گذاشت؟ مگر آموزش در مدارس مناطق محروم و صفر مرزی با آموزش در مدارس خاص و غیرانتفاعی کلانشهرهای کشور یکی است؟؟؟ مگر تراز معدلها در سالهای مختلف یکی هست؟ مگر آموزش و پرورش زیر ساختهای کافی برای امنیت امتحانات نهایی را دارد؟ چرا که هر سال شاهد تقلب های زیادی در امتحانات نهایی هستیم که سال به سال هم گسترده تر میشوند این مصوبه در ظاهر برای اجرای عدالت آموزشی تصویب شده بود ولی در باطن خلاف این است در باطن برای تحقق منافع شخصی همان کسانی که مصوبه را طراحی کردند تصویب شد است تا دیر نشده هرچه سریعتر جلوی این مصوبه ظالمانه و طاغوتی گرفته شود تا در کنکور شاهد فاجعه ای بزرگ در آموزش کشور نباشیم #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • محمدی اولیای کنکوری IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    8 1
    تأثیر قطعی معدل ظلم به بچه های محروم است برچه اساسی این مصوبه کنکوری ظالمانه شورا رو اجرا میکنن بیش از ۸۰درصد کنکوری ها مخالف تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری هستن
  • حسین IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    9 1
    تا وقتی زیر ساخت نباشه چ سطح آموزش و امکانات همه جای مملکت یکسان نباشه ، تاثیر قطعی ضد عدالت آموزشی به شمار می رود . با تاثیر قطعی معدل ، علنا کنکوری های اقشار ضعیف و مناطق محروم در رشته های پرطفدار قبول نمی شن . « در حقیقت با تاثیر قطعی معدل ، بچه کارگر تا آخر بچه کارگر میمونه » ما مخالف تاثیر قطعی معدل در کنکور هستیم. #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • میلانی والدین کنکوری IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    5 0
    چرا با وجود مخالفت هزاران کنکوری باز بچه هامون استرس میدین کجای مصوبه ی شورای عالی انقلاب فرهنگی بوی عدالت میده چقدر ظلم چقدررر دیگه تحمل کنیم بچه من تو مدارس محروم درس خونده چه گناهی کرده با تاثیر قطعی معدل از کنکور حذف شه با چه زبونی بگیم ما مخالف تاثیر قطعی معدل هستیم چرا با این کاراتون مارو از اینده ایران ناامید میکنین جلوی این ظلم بگیرین تاثیر قطعی معدل رو لغو کنین
  • سمانه سعیدی اولیای کنکوری IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 0
    امنیت امتحانات نهایی بسیار ضعیف و هر سال سوالاتشون لو میره( آقای آموزش و پرورش شما اول امنیت امتحاناتت برقرار کن بعد بر طبل تاثیر قطعی معدل بكوب) وقتی تقلب راحتِ = تاثیر قطعی جنایتِ » تاثیر قطعی معدل اگر خوب می بود ، در سال ۹۴توسط دیوان عدالت اداری کشور لغو نمی شد#لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا ****به داد فرزندان کنکوری ما برسید....****
  • لیلا IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 0
    این مصوبه کاملا ظالمانه و به نفع ثروتمندان هس، ناعدالتی در برگزاری امتحانات نهایی، استرس 30بار کنکور، اگر دونوبته شدن کنکور به نفع دانش اموزان میشد باید دو پذیرش جداگانه میداشت نه اینکه دوآزمون مجزا با سختی کاملا متفاوت چطوری میشه عدالتو برقرارکرد، تصحیح اینهمه برگه های امتحانی چطثر میتواند براهمه یکسان بشود با مصححهای متفاوت، اینهمه امتحان، اگر یکیش فقط مریض بشی باید قید رشته های تاپ رو زد، اینقدر این مصوبه مشکلات داره که جز لغوش، هیچ کاری نباید جایگزینش بشود، اینهمه استرس امتحانات، نهایی ثمره ایی جز بیماری، افسردگی نیس اگر گوش شنوا وچشم بینا باشه
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 0
    برگزاری آزمون نهایی متاسفانه درحق تمام دانش آموزان اجخاف خواهد شد واین حق الناس هست که بایدپاسخگو باشند.چطور میخوان آزمون تشریحی, تصحیح شود.وصد درصد برگزاری این مدل آزمون استانداردنخواهد بود وقطعا مشکلات بسیاری بوجودخواهد آورد.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 0
    متاسفانه شرایط بدتر شده بنده خودم اگر قراربود هفته ای یک جلسه معلم خصوصی بگیرم مجبور شدم تمام هفته معلم خصوصی بارقمهای نجومی بگیرم.
  • نازنین IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 0
    دوما این دلایل رو برای شما کوتاه فکران موافق مصوبه مینویسم: ۱.موافقان طرح در ابتدا گفتند این طرح برای حذف کنکور و مافیای کنکوری ارائه شده در حالی که شاهد هستیم تعداد دفعات برگزاری کنکور از یک‌بار به دو بار افزایش یافته و مافیای امتحانات نهایی هم شکل گرفته
  • نازنین IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 0
    ۲.در کنکور اخیر نتوانستند ترازدهی صحیحی هم داشته باشند تراز یک دانش اموز با معدل ۱۹ و خورده ای که سال قبل دیپلم گرفته و پشت کنکوری محسوب میشه با تراز یک دانش اموز با همان معدل که امسال اولین کنکور رو شرکت کرده چندین پله اختلاف داره و کمتره چرا؟چون دانش آموز اول پشت کنکوری بوده، حالا این دانش اموز پشت کنکوری برای رفع این اختلاف تراز باید مجدد ترمیم معدل انجام دهد با توجه به این که در کنکور اخیر فقط ثاثیر ۴۰ درصدی دوازدهم بوده و این افتضاح به بار امده برای سال های بعدی که پایه یازدهم و دهم با تاثیر ۵۰ و ۶۰ درصدی اضافه میشوند شاهد چه افتضاحی از همکاری آ.پ و سنجش خواهیم بود آ.پ و سنجش چگونه میتوانند بین این تعداد بسیار معدل ۱۹ ،دانش آموزی که در مناطق محروم با نبود امکانات تحصیل کرده و دانش اموزی که در دبیرستان های سمپاد و.. بوده عدالت اجرا کند؟!
  • نازنین IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 0
    ۳.با این مصوبه مسخره شورای انقلاب فرهنگی فقط استرس دانش آموزان چند برابر شده،اختلاف طبقاتی و اجتماعی بیشتر شده و هزینه های هنگفتی هم بر دوش خانواده دانش آموزان گذاشته شده حالا علاوه بر هزینه کتب،ازمون و کلاس های کنکوری هزینه ترمیم معدل هم اضافه شده است
  • نازنین IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 0
    این ۳ تا از مهمترین دلایل مخالفت با این مصوبه ننگین بود باید بدانی تویی که در این بی عدالتی طرف ستمگر را گرفته ای انسان بسیار فرومایه و پستی هستی در اخر،خواستار پیگیری هر چه سریعتر این مصوبه و ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم ❤️
  • .... US ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 0
    با این مصوبه شورای انقلاب فرهنگی خیلی ها ترک تحصیل کردند.و نه تنهاااا مافیااا کم نشد بلکه بیشتر هم شده .استرس هم و اضطراب هم بیشتر شده
  • مهدی سارانی BR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 0
    لغو تاثیر قطعى معدل در کنکور بدلیل: ✅تقلب گسترده در امتحانات نهایی؛کافیه تو گوگل این عبارت رو سرچ کنید ✅سلیقه ای تصحیح شدن اوراق امتحان نهایی ✅یکسان نبودن سطح آموزش در کشور ✅عدم امکان هم ترازی نمرات یکسان در سالهای متفاوت « خود دکتر خدایی و معاونش دکتر مقدم در صدا و سیما این مورد رو با تاکید تمام اعلام کردن » ✅افزایش هزینه تحصیل ✅وجود هزاران معدل ۱۹ الی ۲۰ « که اصلا تفکیک عادلانه ایی بین دانش آموزان در این شرایط کشور نیست » ✅حذف دروس فرهنگ ساز و عقیدتی عمومی از آزمون کنکور سراسری « این دروس برای کنکوری های کم برخوردار حکم آسانسور رو داشت تا بتونن به رشته ی مورد علاقشون برسن » ✅تولد مافیای معدل سازی در کنار مافیای کنکور ✅تعارض آن با رای و حکم دیوان عدالت اداری درسال۹۴ ✅تعارض آن با تدابیر رهبری « در نامه ی دکتر دهقان معاون ریاست جمهوری به وزیر علوم گفته شده » ✅تعارض آن با اصل ۷۱ و ۵۹ قانون اساسی کشور که فقط مجلس رو قانون گذار معرفی کرده ✅این کار موجب تجمعات دانش آموزی در سراسر کشور خواهد شد « در نامه احمد ی وحیدی وزیر کشور به استانداریها صراحتا ذکر شده » #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا
  • نیلو رنجبر والدین کنکوری NL ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 0
    لغو تاثیر قطعى معدل در کنکور بدلیل: ✅تقلب گسترده در امتحانات نهایی؛کافیه تو گوگل این عبارت رو سرچ کنید ✅سلیقه ای تصحیح شدن اوراق امتحان نهایی ✅یکسان نبودن سطح آموزش در کشور ✅عدم امکان هم ترازی نمرات یکسان در سالهای متفاوت « خود دکتر خدایی و معاونش دکتر مقدم در صدا و سیما این مورد رو با تاکید تمام اعلام کردن » ✅افزایش هزینه تحصیل ✅وجود هزاران معدل ۱۹ الی ۲۰ « که اصلا تفکیک عادلانه ایی بین دانش آموزان در این شرایط کشور نیست » ✅حذف دروس فرهنگ ساز و عقیدتی عمومی از آزمون کنکور سراسری « این دروس برای کنکوری های کم برخوردار حکم آسانسور رو داشت تا بتونن به رشته ی مورد علاقشون برسن » ✅تولد مافیای معدل سازی در کنار مافیای کنکور ✅تعارض آن با رای و حکم دیوان عدالت اداری درسال۹۴ ✅تعارض آن با تدابیر رهبری « در نامه ی دکتر دهقان معاون ریاست جمهوری به وزیر علوم گفته شده » ✅تعارض آن با اصل ۷۱ و ۵۹ قانون اساسی کشور که فقط مجلس رو قانون گذار معرفی کرده ✅این کار موجب تجمعات دانش آموزی در سراسر کشور خواهد شد « در نامه احمد ی وحیدی وزیر کشور به استانداریها صراحتا ذکر شده »
  • متین IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 2
    بهترین کار اینه که سهمیه ها رو بردارن و انتخاب دانشجو ب. اساس رتبه کشوری باشه،با توجه به اینکه تقریبا هر چیزی تو اینترنت پیدا میشه بعید میدونم دیگه آموزش ناعادلانه داشته باشیم،اگر هم بگین مدارس بهتری در منطقه ۱ موجوده اینم در نظر بگیرید سهمیه به دانش آموزان مدارس دولتی منطقه ۱ بیشترین آسیب رو خواهد زد
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    فشار روی بچه ها بیشتر شد هم به فکر امتحان نهایی هستن وهم کنکور ولی قبلا بچه ها بی خیال امتحان نهایی بودن فقط کنکور می خوندند که اشتباه بود فقط تست زنی می کردند خوب شد که معدل اومد ولی اینکه دوباره کلاس تشکیل نشه وبچه ها به اموز شگاهها پناه ببرند منطور نبود معدل ملاک شد تا بچه ها بیشتر در کلاس حصور پیدا کنند نطم رابیشتر یاد بگیرند و گروهی کار کنند باز سال اخر بچه ها کلاس نمی روند الان برای معدل هم هزینه می کنند وبرای تست زنی هم هزینه می کنند این هم استرس بچه هارو زیاد کرده وهم هزینه های خانواده زیادشده