تداوم بارندگی‌ها در کشور تا دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید / نقاط سردسیر سفیدپوش می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارندگی‌ها در کشور تا دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید، گفت: امروز در بعضی مناطق کشور رگبار باران، رعد و برق، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار باران، رعد و برق، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه بارش در شمال غرب و غرب کشور قطع می‌شود، اما در سایر مناطق ذکر شده و در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان، بارش تداوم خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه در شمال شرق، شرق، جنوب سیستان و بلوچستان، استان‌های مازندران و گلستان، بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، یکشنبه در شمال شرق و شرق و دوشنبه در شمال شرق کشور، بارش رخ می‌دهد و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه، سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور و دوشنبه در شمال غرب، بعضی نقاط غرب، جنوب غرب و جنوب کشور سبب بارش می‌شود و و طی دو روز آینده دریای خزر، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین پنجشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور و پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور، وزش باد شدید و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود، همچنین تا روز شنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۴ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، کمی ابری، گاهی ابری و وزش باد و رگبار باران با بیشینه ۲۱و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 743545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.