صدور هم‌زمان ۲ هشدار زرد و نارنجی هواشناسی و دریایی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هم‌زمان دو هشدار سطح نارنجی و سطح زرد هواشناسی و دریایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های هواشناسی، وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی و مواج شدن دریا را پیش رو خواهیم داشت.

وی به هشدار شماره ۴ سطح زرد اشاره کرد و افزود: وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی و جنوب غربی از بعدازظهر دیروز سه شنبه ۲۱ فروردین شروع و تا اواخر وقت یکشنه بیست‌وششم فروردین با سرعت نزدیک به ۴۰ کلیومتر بر ساعت (در محدوده ۲۴ نات) ادامه خواهد داشت که افزایش موج تا ۱۵۰ سانتی متر (۵پ ا) را درپی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تأکید به رعایت ایمنی در ترددهای دریایی، بیان داشت: لازم است گردشگران از فعالیت‌های تفریحی در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق گردشگری قشم، هرمز، لارک، هنگام و جزیره کیش خودداری کنند و صیادان با توجه به احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی مراقبت‌های ویژه را به عمل آوردند.

حسن‌زاده درباره هشدار سطح ۲ نارنجی دریایی هم اظهار داشت: از بعدازظهر فردا _پنج‌شنبه بیست‌وسوم فروردین_ تا اوایل وقت یکشنبه وزش باد شدیدتر و ارتفاع موج تا نزدیک ۲۰۰ سانتیمتر نزدیک (۷پ ا) در خلیج فارس تنگه هرمز افزایش پیدا می‌کند.

وی توصیه کرد دستگاه‌های امداد رسان در مناطق دریایی استان آمادگی لازم داشته و در مناطق دریایی و ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود و همچنان از تردد شناورهای سبک و فعالیت تفریحی خودداری همچنین تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز انجام شود.

کد خبر 743451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.