۲۴ ساعت عملیات نفس‌گیر محیط‌بانان دنا برای به دام انداختن شکارچیان حرفه‌ای

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری سه شکارچی متخلف و کشف لاشه دو رأس کَل پس یک عملیات ۲۴ ساعته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد، امروز_ چهارشنبه، بیست‌ودوم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک گروه پنج نفره متخلف شکار پس از ۲۴ ساعت عملیات که اقدام به شکار دو رأس کَل کرده بودند توسط مأمورین یگان حفاظت پارک ملی دنا شناسایی و موتورسیکلت آغشته به خون و خودروی آنها به پارکینگ منتقل شد.

وی افزود: مأمورین یگان حفاظت پارک ملی دنا در محدوده «گردنه بیژن» حین پایش منطقه، متوجه صدای شلیک چندین گلوله می‌شوند و محیط‌بانان با دقت پایش منطقه را با دوربین‌کشی آغاز کردند.

مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پایش‌ها برای پیدا کردن شکارچیان ساعت‌ها ادامه داشت تا اینکه محیط‌بانان یک عدد موتورسیکلت آغشته به‌خون را که به طرز ماهرانه‌ای در یک جایی که به سختی انسان‌می‌توانست راه برود استتار شده بود را پیدا کردند که در اینجا مأمورین به یقین رسیدند که لاشه شکار شده توسط همین راکبان موتورسیکلت جابجا شده‌است.

وی تصریح کرد: محیط‌بانان پس از ۲۴ ساعت تلاش موفق به کشف لاشه دو رأس کَل شدند که متخلفین آنها را در منطقه پنهان کرده بودند.

جاودان‌خرد خاطرنشان کرد: در این عملیات سه شکارچی دستگیر و هویت دو نفر دیگر که با شکارچیان همکاری کرده بودند شناسایی شد و خودرویی که برای انتقال متخلفین وارد منطقه شده بود با هماهنگی مراجع قضائی دنا و پادنا توقیف شد.

کد خبر 743423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.