امدادرسانی هلال‌احمر زنجان به ۱۱ نفر در حوادث شبانه‌روز گذشته 

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان در شبانه روز گذشته به ۱۱ نفر از هموطنان در حوادث امدادرسانی کرده‌اند.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با ایمنا در زنجان اظهار کرد: ساعت ۲:۴۱ بامداد سه‌شنبه گزارش واژگونی خودروی ساینا توسط اورژانس جهت امدادرسانی به ندای امداد اطلاع داده شد و ۲ تیم عملیاتی با آمبولانس و ست نجات هیدرولیک از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای صنعتکار شهرستان ابهر برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این تصادف در کیلومتر ۱۰۵ لاین شمالی آزادراه زنجان-قزوین چهار مصدوم برجا گذاشته بود، افزود: تیم‌های عملیاتی اقدام به انجام کمک‌های اولیه برای مصدومان کردند و ۲ نفر از مصدومان توسط هلال احمر و ۲ نفر دیگر نیز توسط اورژانس به بیمارستان الغدیر ابهر منتقل شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: این عملیات ساعت ۴:۲۱ بامداد پایان یافت.

هاشمی به امدادرسانی ۶ نفر گرفتار در برف و کولاک اشاره کرد و اظهار داشت: امدادرسانی برای این هموطنان توسط مردم به ندای امداد در ساعت ۲۲:۱۰ سه شنبه شب اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: این تعداد در کیلومتر ۲۶ جاده چورزق به ماسوله در مسیر روستای گندم آباد گرفتار این شرایط جوی شده بودند که تیم کوهستان با امدادرسانی آن‌ها را به منطقه امنی منتقل کردند و پایان عملیات امدادرسانی در ساعت ۱:۵۱ بامداد چهارشنبه بود.

هاشمی از وقوع تصادف زنجیره‌ای ۱۴ خودور در لاین شمالی کیلومتر ۳۰ آزادراه زنجان-قزوین خبر داد و یادآوری کرد: این حادثه ساعت ۲۲:۲۹ دقیقه توسط اورژانس به ندای امداد جهت امدادرسانی اطلاع داده شد و ۲ تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شمال‌غرب همراه با آمبولانس و ست هیدرولیک نجات اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در این حادثه تیم عملیاتی اقدام به پانسمان مصدومان که دچار ترومای قفسه سینه و دست و پا شده بودند کرد و یک نفر نیز سرپایی مداوا شد و ۲ نفر از مصدومان حادثه توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و در مسیر تحویل اورژانس شد.

وی اضافه کرد: این حادثه ۱۲ مصدوم داشت که عملیات امدادرسانی در ساعت ۲:۲۵ بامداد پایان یافت.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در حوادث و سوانح برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

کد خبر 743415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.