برخورداری ۷ روستای شهرستان اراک از آب شرب سالم و پایدار

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره اولویت این شرکت در اجرای طرح های آب رسانی در مناطق کم برخوردار گفت: در راستای این امر هفت روستای شهرستان اراک از آب شرب سالم و پایدار در آینده ای نزدیک برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی حشمت اله عباسی از آغاز اجرای فاز دوم مجتمع آب رسانی امر آباد و بهره‌مندی بیش از دو هزار و ۲۶۷ نفر از مشترکین در هفت روستای شهرستان اراک از آب شرب سالم و پایدار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب، اجرای دو کیلومتر خط انتقال برق و اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه آب رسانی از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام شده است.

وی با اشاره به ساخت یک باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت دو هزار متر مکعب افزود: اجرای ۲۸ کیلومتر خط انتقال آب از جمله گام‌هایی ست که در راستای اجرای این پروژه در دست اجراست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: اعتبار این پروژه دو هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: طرح‌های مختلفی برای تأمین پایدار آب در شهرها و روستاهای استان مرکزی در دست اجراست که با جذب به موقع اعتبارات آماده بهره برداری خواهند شد.

عباسی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۲۸۵ پروژه آبرسانی در سطح استان مرکزی در دست اجرا بوده است که از این تعداد ۲۳۳ پروژه مربوط به تأمین آب در مناطق روستایی و مابقی پروژه‌های آبرسانی در بخش شهری بوده است.

وی در تشریح انجام این پروژه‌ها گفت: در سال گذشته ۳۴۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب اصلاح و توسعه یافته است که ۲۸۸ کیلومتر از آن در مناطق روستایی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه برای تأمین آب مورد نیاز مردم در سال گذشته، ۵۳ حلقه چاه جدید حفر شده است افزود: از این تعداد ۴۵ حلقه چاه در روستاها حفر شده است.

عباسی همچنین به احداث ۵۱ باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۱۲ هزار و ۱۷۰ متر مکعب اشاره کرد و گفت: ۴۴ باب از این مخازن در روستاها احداث شده است.

وی اظهار کرد: آب و فاضلاب استان مرکزی تمام ظرفیت خود را برای تأمین آب در مناطق کم برخوردار در استان مرکزی به کار گرفته است.

کد خبر 743300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.