«وداع آخر» در بلوار جمهوری اسلامی شهر کرمان رونمایی می‌شود

شهردار منطقه دو کرمان گفت: به‌زودی اثر هنری فاخر با عنوان «وداع آخر» برگرفته از اسطوره‌های شاهنامه در بلوار جمهوری‌اسلامی رونمایی خواهد شد.

علی رحیمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری در منطقه دو اجرا و نصب المان‌های فاخر و ماندگار است، اظهار کرد: اثر هنری «وداع آخر» کاری از هنرمند مجسمه‌ساز محمدحسین مأموریان برگرفته از اساطیر شاهنامه و تداعی‌کننده خداحافظی سرباز از مادر است.

وی با اشاره به اینکه این اثر هنری بعد از تعطیلات عید فطر در بلوار جمهوری اسلامی شهر کرمان رونمایی خواهد شد، افزود: پیش از این نیز مجسمه‌ای در چهارراه فارابی با عنوان «دست مهربانی» الهام گرفته از کودکی که هنگام نماز، گُلی را به دست حاج قاسم می‌دهد، اجرا شده است.

شهردار منطقه دو هم‌چنین به نصب مجسمه «فارابی» اثر هنرمند شهریار رضایی در بلوار فارابی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فارابی موسیقی‌دان، منجم، ریاضی‌دان و اهل فلسفه بوده است، تلاش کردیم فضای پیرامون این مجسمه نیز تداعی‌کننده همین موضوعات باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجسمه اجرا شده در بلوار فارابی دارای رنگ خنثی است و پیش‌بینی ما این است که حضور مردم در آن فضا می‌تواند به آن رنگ و لعاب بدهد.

کد خبر 743226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.