۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی در عید سعید فطر در آماده‌باش کامل‌ هستند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آماده باش ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی در عید سعید فطر در سراسر پایتخت خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی در روز عید فطر اظهار کرد: در صورتی که فردا _چهارشنبه بیست‌ودوم فروردین_ عید سعید فطر اعلام شود، نماز عید در مصلای تهران برگزار خواهد شد و سازمان آتش‌نشانی طبق سال‌های گذشته از تمام ظرفیت‌های خود برای تأمین ایمنی مراسم استفاده می‌کند و برنامه‌ریزی برای استقرار نیروهای آتش‌نشانی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: تمام ۱۳۸ ایستگاه سازمان آتش‌نشانی در سراسر شهر تهران در آماده‌باش کامل هستند و به صورت ویژه ایستگاه‌های اطراف و پوشش‌دهنده مصلی در آماده‌باش قرار دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: استقرار نیروهای آتش‌نشانی در اطراف و داخل مصلی در نظر گرفته شده و در دو بخش داخلی و خروجی استقرارها اندیشیده شده است، به طوری که در بخش داخلی مصلی از ساعت اولیه بامداد فردا با ۱۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین و موتورسیکلت در محوطه‌ها و حیاط‌های داخلی مصلی و با ۳۰ نفر آتش‌نشان استقرار آغاز می‌شود و ۴۵ آتش‌نشان پیاده شامل ۲۰ نفر خانم و ۲۵ نفر مرد در شبستان و بخش‌های داخلی مصلی که نماز اقامه می‌شود، به صورت تیم‌های دو یا سه نفره با خاموش‌کننده‌های دستی حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌های بیرونی و مسیرهای که به مصلی منتهی می‌شود، نیز از ساعت ۴:۰۰ بامداد فردا نیروهای آتش‌نشانی در محل مستقر خواهند شد و در ۴۵ نقطه اطراف مصلی تهران با استفاده از ۱۰۲ دستگاه خودرو، ۴۱ دستگاه موتورسیکلت، ۵۲ دستگاه خودرو سنگین و ۹ دستگاه خودرو سبک ۲۸۰ آتش‌نشان در آماده‌باش خواهند بود و ۷۰ نفر از مدیران سازمان و رؤسای ایستگاه‌ها هم به صورت سیار مشغول گشت‌زنی هستند و به طور کلی ۳۵۰ نفر در بخش بیرونی در نقاط مختلف حضور دارند و ایمنی محدوده را بررسی می‌کنند.

ملکی تصریح کرد: درخواست داریم در روز عید فطر هم‌وطنان همانند سایر مناسبت‌ها با نیروی‌های آتش‌نشانی همکاری داشته و در صورت بروز حادثه خونسرد باشند و از محل حادثه سریع فاصله گرفته و بلافاصله با آتش نشانی تماس بگیرند.

کد خبر 743220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.