لزوم تعیین عادلانه مالیات‌/ اخذ مالیات آسیب‌زا نباشد

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مالیات‌ باید به شکلی وضع شود که به گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه خسارتی نرسد، گفت: در صورتی که مالیات‌ به شکل عادلانه وضع شود، بهبود معیشت عمومی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم فروردین_ در نشست با مدیر کل و جمعی از معاونان اداره امور مالیاتی استان کرمان با بیان اینکه در سال پیش‌رو سهم عمده منابع مالی دولت از درآمدهای حاصل از مالیات است، اظهار کرد: قوانین مالیاتی باید به‌گونه‌ای باشد که از بعضی مشاغل چند بار مالیات گرفته نشود.

وی اخذ مالیات را در وضعیت عمومی اقتصادی و معیشتی مردم تأثیرگذار دانست و افزود: مالیات باید به شکلی وضع شود که به گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه خسارتی نرسد؛ در صورتی که مالیات به شکل عادلانه وضع شود، بهبود معیشت عمومی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان وضعیت اقتصادی بازار را مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: باید بازار کرمان به کمک نهادهای متولی رونق گیرد و وضعیت اقتصادی به‌گونه‌ای باشد که کسبه و مودیان توان پرداخت مالیات را داشته باشند.

وی پیشنهاد کرد: بهتر است درآمد حاصل از مالیات مستقیم به حساب خزانه مرکزی واریز شود تا از پیچیدگی‌های اداری و چالش‌های پیش‌روی اداره مالیات و مودیان مالیاتی کاسته شود و قوانین و مقررات مالیاتی شفاف و واضح باشند.

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه باید تدابیری اندیشیده شود که مالیات به‌صورت سیستمی کسر شود تا اداره مالیات صرفاً نقش نظارتی داشته باشد، گفت: این راهکار موجب حل بسیاری از چالش‌ها در این‌باره خواهد شد و از فرار مالیاتی نیز پیشگیری می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در سال آتی درآمدهای مالیاتی دولت افزایش پیدا می‌کند، باید نهادهای متولی در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم همت کنند، در صورتی که وضعیت اقتصادی عمومی مردم بهتر شود، امکان دریافت راحت تر مالیات نیز فراهم و از فرار مالیاتی نیز جلوگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان برخی از معافیت‌های مالیاتی کشاورزی‌های کلان و معافیت‌های مسکن را ناعادلانه دانست و خواستار اصلاح قوانین موجود شد و خاطرنشان کرد: باید هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی ساماندهی شوند و دستگاه قضائی استان در این رابطه آمادگی همکاری‌های لازم را دارند.

کد خبر 743171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.