سپاهان قدم به قدم از قهرمانی لیگ دور می‌شود

شکست تیم فوتبال سپاهان در خانه صنعت نفت آبادان شرایط را برای قهرمانی نماینده فوتبال اصفهان در لیگ سال جاری سخت کرد و هواداران طلایی‌پوش در سخت‌ترین روزهای فصل نگران عملکرد تیمشان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درست در هفته‌ای که مدعیانی مثل استقلال و تراکتور در مقابل رقبای خودشان متوقف شده بودند سپاهان می‌توانست با پیروزی در برابر صنعت نفت آبادان دو امتیاز دیگر به صدر جدول نزدیک شود تا با توجه به بازی معوقه‌اش در شهرآورد فوتبال اصفهان همچنان شانس قهرمانی داشته باشد، اما اوضاع بر وفق مراد سپاهانی‌ها پیش نرفت و صنعت نفت اولین برد خانگی خودش را در آبادان جشن گرفت تا مورایس و تیمش دوباره وارد بحرانی خودساخته شوند.

اینکه چرا سپاهان پرمهره نتوانست در آبادان موفقیت دست پیدا کند، دلایل مختلفی دارد که بدون شک سرمربی پرتغالی سپاهان به عنوان نفر اول کادر فنی باید پاسخگوی نتیجه تیمش باشد. آن‌طور که کارشناسان فوتبال اصفهان هم اشاره کرده‌اند اشتباه بزرگ درست پیش از آغاز مسابقه رقم خورد که مورایس تصمیم گرفت به ترکیب تیم برنده دست بزند و خط دفاعی سپاهان را که برای دو مسابقه در مقابل گل گهر و تراکتور گلی دریافت نکرده بود را به یک‌باره دچار تغییر کرد تا خود بازیکنان هم در شوک این اتفاق بمانند و نتیجه همانی شد که در پایان همه هواداران سپاهان را ناراحت کرد.

البته این فقط یکی از دلایل باخت سپاهان در آبادان بود و موقعیت‌سوزی مهاجمان این تیم و البته درخشش دروازه‌بان حریف هم عوامل دیگری بود که دست سپاهان را از رسیدن به پیروزی کوتاه کرد و حالا مورایس باید فکری به حال این شرایط داشته باشد. تیمی که در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست درگیر باخت و اخراج‌های متوالی شده بود در آغاز نیم‌فصل دوم کم‌کم خود را از آن شرایط خارج کرد؛ برتری در برابر فولاد و گل‌گهر در کنار تساوی در خانه تراکتور، دوباره از سپاهان یک تیم مدعی ساخته بود، اما شکست در مقابل صنعت نفت خط قرمزی روی آرزوهای سپاهانی‌ها بود که به نظر می‌رسد تقریباً از قهرمانی تیمشان در این فصل لیگ برتر هم ناامید شده‌اند.

هرچند که هنوز فاصله با صدر جدول دو رقمی نشده است، اما تیمی که دوشنبه شب = مقابل صنعت نفت بازی کرد، هیچ نشانی از سپاهان مدعی نداشت و بعید به نظر می‌رسد که هفته‌های آینده هم اتفاق آنچنان خاصی برای این تیم بیفتد.

در این میان امید اصلی هواداران طلایی‌پوش رقابت‌های جام حذفی است که سپاهان در آن به جمع ۱۶ تیم نهایی رسیده است و باید بازی خود را در خانه استقلال ملاثانی برگزار کند، اما اگر قرار به انجام این بازی‌های بی‌کیفیت باشد، حتی همان تیم‌های دسته‌اولی هم می‌توانند برای نماینده فوتبال اصفهان مشکل‌ساز باشند.

از طرف دیگر مورایس پرتغالی پس از نتایجی که با تیمش به‌دست آورده است، دیگر محبوبیت سابق را بین هواداران تیمش ندارد و شکست در مقابل صنعت نفت، صدای اعتراض هواداران سپاهان را نسبت به عملکرد کادر فنی تیم و بازیکنان بالا برده است و البته باشگاه هم در شرایط فعلی مدیرعاملی ندارد که بتواند تصمیم مناسبی بگیرد و سپاهان باید با همین وضعیت به کار خود در لیگ ادامه دهد و به فکر دو بازی خانگی آینده مقابل نساجی و ذوب‌آهن باشد تا شاید با گرفتن شش امتیاز دوباره دل‌خوشی را به جامعه هواداری خود تزریق کند.

کد خبر 743095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.