کرامت کارگران شاغل در صنایع حفظ شود

امام جمعه قزوین گفت: این کارگرانی که با مدیران صنایع و کارخانجات همکاری می‌کنند، باید کرامتشان حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست صمیمانه با جمعی از فعالان، مدیران و پژوهشگران حوزه صنعت که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد، اظهار کرد: شما فعالان صنعت افسران و سرداران رهبر حکیم انقلاب در عرصه اقتصاد و معشیت مردم هستید، خدا به شما قوت بدهد، بدانید که اقتصاد ستون فقرات زندگی مردم است.

وی اضافه کرد: چرا به فقیر می‌گویند فقیر؟ برای اینکه گویا ستون فقراتش شکسته است، خدای متعال در آیه ۵ سوره نساء می‌فرماید (اموالتان را که خدا مایه قوام و برپایی زندگی شما گردانیده به سبک‌مغزان ندهید، ولی آنان را از درآمد آن بخورانید و لباس بپوشانید و با آنان به صورتی شایسته و پسندیده سخن بگویید).

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یادآوری اینکه خدای متعال در این آیه فرموده مالتان را به دست سفیهان نسپارید، گفت: مالی که خدا سرپا بودن و قوامتان را به آن قرار داده است. در دوره‌های گذشته اموالی به دست نااهلان سپرده شد و لطمات جبران‌ناپذیری را برای جامعه بر جای گذاشت.

عابدینی افزود: دولت نقش حمایت، هدایت و نظارت دارد و باید جامعه اقتصادی را فعال کند و هر جا خلل و مشکلی در کار بود، این خلل برطرف شود، اگر خود دولت بیاید جای تولیدکننده بنشیند، انگیزه تولید کاهش پیدا می‌کند. بنابراین آدم باید محکم پای کار تولید باشد تا خدا تولید او را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه کرامت انسان‌ها باید خیلی برای ما مهم باشد، گفت: این کارگرانی که با مدیران صنایع و کارخانجات همکاری می‌کنند، باید کرامتشان حفظ شود. اگر ما حواسمان به حرمت، حقوق، آرامش خاطر و سفره کارگران عزیزی که با ما کار می‌کنند، باشد، به همان اندازه رزقمان افزایش می‌یابد، چون فقط خداست که می‌تواند رزق ما را تأمین کند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: همه شما سرداران عرصه جهاد اقتصادی باید دست همدیگر را بگیرید و به هم کمک کنید، خدای متعال می‌فرماید «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا»، باید همدیگر را در عرصه تولید حمایت کنیم.

عابدینی ادامه داد: اقتصاد از ریشه قصد است، قصد به معنای هوشمندی است، هر چه هوش خدایی شود مؤثرتر، بابصیرت‌تر و روشن‌تر می‌شود، موفقیت همه عرصه‌های اقتصاد مدیون تصمیمات هوشمندانه است، هم زمانی که مصرف‌کننده هستیم باید هوشمندانه مصرف کنیم، و هم زمانی که تولیدکننده هستیم باید هوشمندانه تولید کنیم تا کارمان برکت پیدا کند.

کد خبر 743024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.