آش عباسعلی کرمانشاه، پای میز افطار ۴۵ سفیر خارجی

آیین افطار ملل با حضور سفرای ۴۵ کشور خارجی مستقر در ایران در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، آئین افطار ملل با حضور سفرای ۴۵ کشور خارجی مستقر در ایران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه _ نوزدهم فروردین_ در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد.

شهرداری کرمانشاه تنها شهر دعوت شده به این مراسم بود که با آش عباسعلی، نان برنجی، کاک و نان خرمایی حضور پیدا کرد باعث شد نام کرمانشاه، فرهنگ و خوراک آن در بین ۴۵ کشور جهان معرفی شود.

کرمانشاه نیز با توجه به شهر خلاق خوراک در این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و شهرداری کرمانشاه خوش درخشید و ضمن معرفی خوراک کرمانشاه به سفرای کشورهای مختلف از آن‌ها پذیرایی به عمل آمد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این ضیافت افطار از سفرای کشورهای ازبکستان و تاجیکستان برای شرکت در رویدادهای بین‌المللی شاهنامه خوانی و خوراک که در سال جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود دعوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، در حاشیه این رویداد مجید امامی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با نادر نوروزی شهردار کرمانشاه دیدار و درخصوص شب‌های فرهنگی کرمانشاه در کشورهای مختلف بحث و گفت‌وگو شد.

شایان ذکر است نوروزی شهردار کرمانشاه گام‌های بلندی در ماه‌های اخیر برای معرفی کرمانشاه در سطح بین‌الملل برداشته است که می‌توان به سفر یک ماه قبل وی به کشور چین اشاره کرد که در آن کشور ضمن معرفی خوراک کرمانشاه به سخنرانی پرداخته است.

کد خبر 742982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.