هنرمندان احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی را مطالبه کنند

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: هنرمندان باید در جایگاه یک هنرمند انقلابی برای احیای ارزش‌های خلق‌شده توسط انقلاب اسلامی از مسئولان مطالبه‌گری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در مراسم تجلیل از هنرمندان انقلابی با اشاره به نقش هنر و هنرمند در تعالی جامعه اسلامی اظهار کرد: باید با استفاده از هنر بسترها را فراهم کرده، به میدان بیاوریم و به جامعه نمایان کنیم.

وی افزود: ۴۵ سال کار هنر انقلاب اسلامی همین بود که هنر را به میان مردم برد و امسال با نامگذاری مقام معظم رهبری، این هنر به حوزه اقتصاد رسید همچنان که ایشان فرمودند که با هنر خودتان با مشارکت مردم، گره گشایی اقتصادی را انجام دهید. گاهی بیان مشکلات و راهکارها با زبان عامیانه برای مردم گره‌گشا است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین با بیان اینکه خصوصیت نیروهای انقلابی فداکاری است، گفت: این جنس انقلاب است و هر که فداکارتر است انقلابی‌تر است. همین فداکاری و در کف میدان برای ملت، فدا شدن است؛ اما مسئولان هم باید از این پیش‌قراولان جامعه که با بیشترین کار کمترین توقع را دارند، حمایت کنند.

رفیعی آتانی در ادامه با اشاره به جایگاه شهدای قزوین در دوران دفاع مقدس افزود: قزوین در پرورش نسل شهدا برجسته است و مفتخریم که در لشکر قم فقط سرلشکر شهید حسن‌پور به‌عنوان تنها جانشین لشکر شهید بود؛ شهید حسن‌پور استثنائاتی در زندگی خود داشت که در دیگر شخصیت‌های بزرگ دفاع مقدس دیده نمی‌شود.

فرمانده سپاه استان قزوین با یادآوری اینکه شهید حسن‌پور حق بزرگی از دفاع مقدس و ملت ایران و قزوینی‌ها دارد، گفت: خوزستانی‌ها به لحاظ عظمت کاری که شهید حسن‌پور انجام داد، این شهید را خوب شناختند، اما قزوینی‌ها او را خوب نشناختند؛ او این عظمت را در آب و در دل آتش و خون خلق کرد و امروز برای این عظمت‌ها شما هنرمندان ادبیات ویژه خلق کنید؛ چرا که ماندگارتر از زبان شما زبانی نیست و علاوه بر مخاطب خاص مخاطب عام هم دارید که این ادبیات را با هنر شما می‌پسندند.

وی با اشاره به غفلت در معرفی امام راحل و شهدا ادامه داد: شهدا از سر احساسات به جبهه نرفتند بلکه در مسیر حوادث روزگار هزاران بار صیقل داده شدند تا به جبهه وارد شدند و در واقع انقطاع آن‌ها از دنیا صورت گرفت و این هنر بزرگ شهیدان است. امروز هنرمندان با هنر ماندگار خود باید قله‌ای که شهدا به آن رسیدند را برای عموم جامعه ترسیم کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با تأکید بر اینکه برای تعالی استان در عرصه‌های مختلف همه استان باید متمرکز سخن بگوییم و اقدام متمرکز انجام دهیم، گفت: سال گذشته تمام فعالیت‌های سپاه و بسیج بر مبنای نامگذاری به نام شهید علی میوه‌چین صورت گرفت که سال بسیار پرباری بود.

رفیعی آتانی افزود: امسال هم بر همین اساس فعالیت‌های سپاه استان به نام بلند شهید احمد الله‌یاری نامگذاری شد؛ متأسفانه در مباحث روزمره ستارگانمان را گم کردیم و به امور دیگر مشغول شدیم اما اگر با هنر شما هنرمندان حقایق بیان شود ستارگان خود را بازمی یابیم؛ همچنان که شهید احمد حیدری غرور و عزت ماست، در حالی که با آن همه رشادت در دوران دفاع مقدس ناشناخته ماند.

وی با اشاره به تدوین کتاب‌هایی درباره شهید حسن‌پور، شهدای بسیج ورزشکار، شهدای طلاب، فرهنگیان و در حوزه پشتیبانی دفاع مقدس ادامه داد: در حوزه شعر و سرود هم سپاه استان آمادگی حمایت از تیم‌های هنرمند را دارد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در ادامه سخنانش با بیان اینکه امروز عرصه نبرد با دشمن تغییر کرده، اما ماهیت نبرد همان ماهیت نبرد دوران دفاع مقدس و جنگ بین حق و باطل است، گفت: بنابراین با توجه به تغییر روش جنگ از جنگ فیزیکی به جنگ سایبری و مجازی نیاز است تا هنرمندان انقلابی با تولیدات فاخر هنری انقلاب و عرصه‌های پیشرفت آن را برای مخاطبان خود به ویژه نسل جوان معرفی کنند.

رفیعی آتانی هنر انقلاب را تربیت انسان متعالی بر اساس مبانی اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز مناسب است با توجه به منویات مقام معظم رهبری هنر خود را به سمت مردمی شدن برده و مردم را به میدان بیاورید تا چهره هنر انقلاب اسلامی را به مردم بشناسانیم.

وی اضافه کرد: خصوصیت هنر سازگاری با احساس و عاطفه است و هنر دارای احساس، اندیشه و در نتیجه جریان‌ساز و محرک است. بنابراین هر انقلابی تا زمانی که با هنر تلفیق نشود، پیروز نمی‌شود.

وی با ذکر اینکه هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی متجلی از ایمان و باور آن‌ها است، ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه هنر انقلاب اسلامی این است که مدافع ارزش‌های خلق‌شده این انقلاب باشد. به همین جهت هنرمندان باید حافظ ارزش‌های انقلاب باشند و این ارزش‌ها را با هنر خود منتقل کنند. از همین‌رو هنرمندان باید در جایگاه یک هنرمند انقلابی احیای این ارزش‌ها را از مسئولان مطالبه کنند.

کد خبر 742965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.