دو توصیه مهم رهبری در جمع دانشجویان چه بود؟

دبیرکل انجمن‌های دانشگاه اصفهان با اشاره به دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب گفت: رهبری دو توصیه مهم مبنی بر اداره کشور به شیوه اسلامی و ارائه الگوی کشورداری به دنیا داشتند که به تحقق شعار سال نیز کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدار دو و نیم ساعته با حدود سه هزار نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها با رهبر معظم انقلاب طبق سنت هر ساله در ماه مبارک رمضان، روز گذشته نوزدهم فروردین در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد و دانشجویان افطار را مهمان ایشان بودند.

در ابتدای این دیدار شش نفر از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، آقایان حامد عبدالحسینی؛ اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، امیرحسین سیّدرحیم‌زاده؛ جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، حسین قنواتی؛ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، محمدمهدی احمدی؛ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، پوریا عصار؛ بسیج دانشجویی و فاطمه‌سادات هوشمند میرحسینی از اتحادیه دفتر تحکیم وحدت به بیان دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادهای خود درباره مسائل کشور پرداختند.

نوید شهنام، دبیرکل انجمن‌های دانشگاه اصفهان درباره نحوه شرکت در این دیدار به خبرنگار ایمنا می‌گوید: طبق رویکرد جدید در وزارت مبنی بر حمایت از انجمن‌های علمی معاون فرهنگی وزارت سهمیه‌ای را به اعضای انجمن‌های علمی اختصاص داد که شامل دبیران کل دانشگاه‌ها و اتحادیه‌ها می‌شود که در برنامه روز گذشته ظرفیت انجمن‌های علمی ۳۰ نفر بود.

وی می‌افزاید: تمام دانشجویانی که موفق به حضور در این دیدار شده بودند؛ هم دانشجویانی که برای نخستین بار شرکت کردند و هم افرادی که سابقه حضور در بیت رهبری را داشتند، مشتاق بودند هر چه زودتر وارد حسینه شوند و به ردیف‌های جلوتر بروند تا بتوانند از نزدیک رهبر را ببینند و واکنش رهبر انقلاب را به صحبت‌های دانشجویان بهتر بشنوند.

دبیرکل انجمن‌های دانشگاه اصفهان اظهار می‌کند: حسی که پس از ورود به حسینه امام خمینی (ره) به من دست داد این بود که یک ساختمان مذهبی می‌تواند حس شکوه و با صفا بودن را به مردم منتقل کند، در عین حال که ساده ساخته شده است و تجمل‌گرایی در معماری ساختمان آن به کار نرفته است.

شهنام ادامه می‌دهد: از بین حدود سه هزار دانشجویی که در بیت رهبری حضور داشتند، هشت نفر از این افراد که از تشکل‌ها بودند، برای سخنرانی انتخاب شدند، اما به دلیل کم بودن وقت جلسه نوبت سخنرانی تنها به شش نفر رسید.

وی اضافه می‌کند: عدالت، مشارکت و سرمایه اجتماعی، حکمرانی در رسانه، معیشت و فلسطین که موضوع مهم این روزها است از محورهای مشترکی بود که هر تشکل بنا بر ایدئولوژی حاکم بر آن درباره این پنج مورد صحبت کرد.

دبیرکل انجمن‌های دانشگاه اصفهان در پاسخ به این سوال که وظیفه دانشجویان برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» چیست، می‌گوید: برای پاسخ به این سوال به مطالبات رهبر از دانشجویان می‌پردازم؛ در این دیدار رهبر انقلاب مطالباتی از دانشجویان داشتند، همانطور که در مورد عدالت صحبت‌های زیادی شد، دانشجویان نیز از رهبر سوال کردند که با توجه به تاکید زیاد بر موضوع عدالت در دوره‌های گذشته آیا موضع ایشان نسبت به عدالت عوض شده است و رهبر پاسخ دادند تاکید بر عدالت از سمت بنده بیشتر شده است و نهیبی به دانشجویان زدند که زمانی که در این دیدارها اسمی از اشخاص حقیقی برده می‌شود، آن‌ها باید بتوانند نسبت به صحبت‌ها پاسخگو باشند و در تریبون یک طرفه که اسم اشخاص برده می‌شود، مصداق بی‌عدالتی است.

شهنام بیان می‌کند: رهبر در مورد کم‌کاری تشکل‌ها نیز صحبت کردند و گفتند کم‌کاری در دانشگاه‌ها وجود دارد که پیرو این صحبت اگر فعالیت تشکل‌های سطح استان اصفهان به خصوص دانشگاه اصفهان را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم، متوجه این کم‌کاری می‌شویم، همچنین ایشان گفتند به جای تمرکز بر روی مباحث خارجی دانشگاه‌ها بر مباحث داخلی آن تمرکز کنیم و دو توصیه مهم داشتند که فکر می‌کنم این دو توصیه به تحقق شعار سال نیز کمک کند، یکی اداره کشور به شیوه اسلامی و دیگری ارائه الگوی کشورداری به دنیا که تاکید داشتند تشکل‌ها باید با فعالیت‌های فکری، نظری و بدون هیاهو به این دو موضوع بپردازند زیرا در حال حاضر نیاز روز کشور است.

کد خبر 742917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.