افتتاح ۲۱ پارک جدید در ابوطبی تا قبل از عید فطر

ابوظبی تا پایان سال ۲۰۲۴ میزبان ۱۵۰ پارک جدید خواهد بود که ۲۱ پارک تا پیش از عید فطر پیش رو افتتاح خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اداره شهرداری‌ها و حمل‌ونقل ابوظبی از افتتاح ۲۱ پارک جدید از مجموع ۱۵۰ پارک برنامه‌ریزی‌شده برای توسعه در سطح شهر تا پایان سال ۲۰۲۴ و بهبود وضعیت چندین پارک دیگر در شهر تا پیش از عید فطر ۲۰۲۴ خبر داد. این اقدام بخشی از ابتکار عمل گسترده این اداره با هدف افزایش زیست‌پذیری در سرتاسر ابوظبی است که با پیروی از اصل فراگیری، گروه‌های مختلف جامعه را نیز مدنظر قرار داده است.

پارک‌ها که با در نظر گرفتن نیازها و ترجیحات مختلف ساکنان طراحی شده‌اند، تجربیات تفریحی متنوعی از جمله امکانات رفاهی مانند مناطق بازی، فضاهای نشستن و تجمع، مناطق باربیکیو، امکانات ورزشی و مکان‌های مخصوص پیاده‌روی ارائه می‌دهند. در این میان دو پارک با تمرکز ویژه بر فراگیر بودن، دارای مناطق بازی برای توان‌خواهان جسمانی و ذهنی است و سعی دارد اطمینان حاصل کند که همه اعضای جامعه می‌توانند در تفریحات فضای باز شرکت کنند و از آن لذت ببرند.

افتتاح ۲۱ پارک جدید در ابوطبی تا قبل از عید فطر

کاربران این پارک‌ها همچنین می‌توانند از مناطق بازی‌های چند منظوره (MUGA) گرفته تا پدل، والیبال، بدمینتون، کریکت و پارکور، از طیف وسیعی از فعالیت‌های خارج از منزل لذت ببرند و علاقه‌مندان به ورزش امکان استفاده از زمین‌های کامل یا نیمه‌کامل بسکتبال و فوتبال در اندازه متوسط را دارند.

طرح توسعه پارک‌های اداره شهرداری‌ها و حمل‌ونقل ابوظبی با ۱۵۰ پارک جدید که برای افتتاح در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است و بازسازی چندین پارک موجود، در راستای تعهد شهر نسبت به استراتژی زیست‌پذیری خود قرار دارد.

پارک‌های یادشده برای رفع نیازهای خاص هر محله ایجاد شده‌اند و به ساکنان و بازدیدکنندگان فرصت‌هایی برای ارتباط با طبیعت، معاشرت و مشارکت در فعالیت‌های مختلف در فضای باز را ارائه می‌دهند که رفاه عمومی و تندرستی اجتماعی را ارتقا می‌دهد. این پارک‌ها با فراهم کردن امکانات ورزشی و بازی در یک محیط زیست پایدار، به پرورش جوامع پویا و سالم کمک می‌کنند.

افتتاح ۲۱ پارک جدید در ابوطبی تا قبل از عید فطر

کد خبر 742840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.