کاهش بیش از ۱۰۰۰ فقره از پرونده‌های معوق در دادگستری قزوین

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: تعداد پرونده‌های مسن و معوق در محاکم قضایی استان ۱۱۷۸ فقره کاهش یافته است.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از کاهش ۸۵ درصدی شعب نامتعارف قضائی این استان خبر داد و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموعه قضائی استان ۸۰ شعبه نامتعارف داشتیم که سال گذشته با کاهش ۸۵ درصدی به ۱۲ شعبه رسیدیم و در این زمینه دادسراهای استان با کاهش ۸۵ درصدی حائز رتبه اول شده‌اند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری صورت‌گرفته برای کاهش پرونده‌های مسن و معوق در کلیه محاکم قضائی افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد پرونده‌های مسن و معوق ما ۳ هزار و ۷۸۲ فقره که در پایان سال به ۲ هزار و ۶۰۴ فقره کاهش داشت. بنابراین تعداد پرونده‌های مسن و معوق ۱۱۷۸ فقره کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به وضعیت شعب نامتعارف خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموعه قضائی استان ۸۰ شعبه نامتعارف داشتیم که سال گذشته با کاهش ۸۵ درصدی به ۱۲ شعبه رسیدیم و در این زمینه دادسراهای استان حائز رتبه نخست شده‌اند.

شعبانی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی صورت‌گرفته از محاکم قضائی دادگاه‌های بخش استان با ۷۹ درصد کاهش رتبه نخست و دادسراهای استان، دادگاه‌های انقلاب و دادگاه‌های خانواده با ۷۴ درصدکاهش حائز رتبه دوم شده است.

کد خبر 742777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.