مادران روستایی با ۳ فرزند و بیشتر از بیمه اجتماعی رایگان برخوردار می شوند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: مادران روستایی و عشایری که سه فرزند و بیشتر دارند، از بیمه اجتماعی رایگان برخوردار می شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ حسین هاشمی امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس مصوبه دولت، مادران خانه دار غیرشاغل روستایی و عشایری که سه فرزند و بیشتر دارند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: براساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، تا زمان بازنشستگی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مدیر کل روستایی استانداری خراسان جنوبی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح مقرر شده دولت حق بیمه ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط را در سطح کشور پرداخت کند.

وی اظهار داشت: واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یا از طریق سایت WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود و بهره مندی از این طرح اقدام کنند.
هاشمی متذکر شد: غیرشاغل (خانه دار) بودن، سکونت در مناطق روستایی و عشایری، داشتن بیش از دو فرزند، داشتن حداقل سه فرزند در قید حیات و داشتن حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی شرایط لحاظ شده برای بهره مندی از این طرح است.

وی ادامه داد: طبق قانون، با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

مدیر کل روستایی خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد با استقبال مادران روستایی و عشایری، خراسان جنوبی بیشترین سهم را از این طرح حمایتی دولت ببرد.

کد خبر 742680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.