احیای اعتماد عمومی لازمه تحقق جهش تولید است

فرماندار همدان گفت: مشارکت مردم یعنی حضور آحاد مردم در عرصه اقتصاد و این حضور هنگامی محقق می‌شود که بتوانیم اعتماد عمومی را به سیستم اقتصادی و بانکی احیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تمام مکاتب توسعه محور جهان امروز مردم عنصر اصلی و محوری تولید محسوب می‌شوند، اظهار کرد: ما در انقلاب اسلامی این تجربه را داشته‌ایم که حضور مردم در تنگناها راهگشا بوده است.

وی با بیان اینکه امسال شروع برنامه هفتم توسعه را نیز شاهد هستیم، افزود: هدف کلی برنامه هفتم شکوفایی اقتصادی بر مبنای عدالت است.

فرماندار همدان ادامه داد: مشارکت مردم یعنی حضور آحاد مردم در عرصه اقتصاد و این حضور هنگامی محقق می‌شود که بتوانیم اعتماد عمومی را به سیستم اقتصادی و بانکی احیا کنیم.

مخفی اضافه کرد: اساساً چون محصولات ما به‌صورت خام فروشی عرضه می‌شود، ظرفیت تحریم‌پذیری بالایی دارد، بر همین اساس تنوع و افزایش تولید می‌تواند این نقیصه را تا حدود زیادی جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید و ایجاد اشتغال حلال بزرگ‌ترین دغدغه امروز ما یعنی مشکلات جوانان و مسائل اجتماعی آنان است.

وی افزود: مسئله اصلاح الگوی کشت، افزایش تولید گوشت قرمز، توجه به مسئله تعاون در حوزه تولید، همراهی و کمک بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال، توجه به مشاغل خانگی و صنایع دستی، ایجاد بازارچه‌های فروش صنایع دستی، حمایت از گلخانه‌ها و تلاش در راستای تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت بیش از ۶۰ در صد می‌تواند کمک کند تا شعار سال در شهرستان محقق شود.

کد خبر 742671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.