مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی روشنی‌بخش جامعه است

امام جمعه تیران و کرون گفت: مشارکت دانش آموزان در مسابقات قرآن و عترت روشنی بخش جامعه و مایه هدایت بوده و فریب کاری دشمن را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ در آئین تجلیل از نفرات اول مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان تیران و کرون اظهار کرد: ارتباط با قرآن و اهل‌البیت (ع) علاوه بر هدایت بشر برای پیشرفت انسان نیز کارآمد بوده و نتایج آن در رشد جامعه محسوس است.

وی افزود: دشمن از ارتباط معنوی مردم جامعه اسلامی شکست‌های زیادی را تجربه کرده زیرا درس‌های زیادی از زندگی را به انسان داده و همین ایستادگی و مقاومت ملت‌های آزادی خواه ناشی از همین انس با قرآن و معصومین (ع) بوده که دشمن را شکست می‌دهد.

امام جمعه تیران و کرون با بیان اینکه دشمن دائم کاهش معنویت در جامعه را فریاد می‌زند، تصریح کرد: دشمن کاهش معنویت در جامعه و در بین نسل جدید را برای انحراف فکری و دوری از قرآن و عترت برای هدایت بشر القا می‌کند.

حجت‌الاسلام رشیدیان ادامه داد: مشارکت دانش آموزان در مسابقات قرآن و عترت روشنی بخش جامعه و مایه هدایت بوده و فریب کاری دشمن را از بین می‌برد.

وی دانش آموزان و خانواده‌ها را توصیه به انس با قرآن کرد و اذعان داشت: عمل صالح و پیشرفت انسان در گرو بهره‌گیری از فرامین انسان ساز این کتاب آسمانی است.

معرفی ۱۴۰ دانش‌آموز برتر قرآنی تیران و کرون

حسین صائبی مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون در این مراسم به برگزاری مرحله آموزشگاهی و شهرستانی مسابقات قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: بیش از پنج هزار دانش‌آموز در این مراحل شرکت کرده و ۱۴۰ نفر آنان به عنوان نفرات اول معرفی شدند.

وی با بیان اینکه نفرات برتر به مرحله قطب به میزبانی شهرستان فریدونشهر معرفی شدند، افزود: تاکنون دانش آموزان این شهرستان توانسته‌اند رتبه‌های برتر قرآنی را کسب کنند و این نشان از ظرفیت توانمند این قشر است.

صائبی ادامه داد: تیران و کرون دارای سابقه دینی و مهر پرورش علمای بزرگ دینی بوده و امروز نیز نسل جدید در مسیر قرآن و معارف اسلامی گام بر می‌دارند و آینده روشنی برای آنان ترسیم می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون از تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اداری و مؤسسات فرهنگی و قرآنی برای برگزاری رویدادهای قرآنی را مهم برشمرد و گفت: امسال آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت مرحله شهرستانی همراه با محفل انس با قرآن در بهار قرآن توأم شد که تولیت آستان مقدس امامزاده احمد (ع) تیران، خیرین، فعالان صنعتی و اداره اوقاف و امور خیریه در برگزاری آن همکاری داشتند.

کد خبر 742661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.