۱٠٠٠ دانش‌آموز قرآنی استان اصفهان با یکدیگر رقابت می‌کنند

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هزار دانش آموز برتر رشته‌های قرآنی این استان بعد از ماه مبارک رمضان در مرحله استانی با همدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، بهنام محمدیان امروز _یکشنبه نورزدهم فروردین_ در آئین تجلیل از نفرات اول مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان تیران و کرون اظهار کرد: چهل و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش از سال گذشته آغاز و تاکنون مرحله قطب‌های منطقه‌ای آن برگزار و نفرات برتر برای حضور در رقابت استانی مشخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در ۶ قطب تقسیم شده است، افزود: برگزیدگان مرحله شهرستانی در ۶ قطب با همدیگر قابت کرده و برترین آن‌ها به اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان معرفی شده‌اند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۲۸۰ هزار دانش‌آموز در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند، اذعان داشت: پس از برگزاری مرحله آموزشگاهی و رقابت شهرستانی، بیش از ۵۰ هزار نفر به مرحله قطب‌ها راه یافته و از میان این افراد هزار چهره برتر قرآنی شناخته و معرفی شدند.

محمدیان ادامه داد: از میان برگزیدگان استانی نفرات اول هر رشته به رقابت ملی معرفی خواهند شد که استان اصفهان دارای چهره‌های فعال و برتری در این خصوص بوده و توانسته‌اند رتبه‌هایی در سطح ملی کسب کنند.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در ۱۲ رشته برگزار شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر حفظ و قرائت قرآن کریم، رشته‌های انشا نماز، گفتمان مهدوی، اذان و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز جزو رشته‌هایی قرار داشت که زمینه مشارکت بیشتر افراد در حوزه معارف اسلامی را فراهم کرده است.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: چهره‌های قرآنی نوجوان در همین مسابقات شناسایی و رشد پیدا کرده‌اند و همواره این رقابت‌ها در ایجاد شور و نشاط قرآنی مؤثر بوده است.

وی نقش خانواده‌ها در ترغیب دانش آموزان برای شرکت در این مسابقات و فعالیت‌های قرآنی را مهم برشمرد و یادآور شد: مشارکت خوبی در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مدارس استان اصفهان رقم خورده و منافع تعاملات سازنده در این خصوص به جامعه خواهد رسید.

محمدیان همراهی مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان اصفهان در اجرای برنامه‌های مدارس و برگزاری رویدادهای قرآنی را حائز اهمیت دانست و گفت: چنین تصمیماتی توسعه فرهنگی و قرآنی را رقم می‌زند.

به گزارش ایمنا، این مراسم با همکاری مرکز افق آستان مقدس امامزاده احمد (ع) تیران، اداره اوقاف و امور خیریه و خیرین قرآنی با آموزش و پرورش تیران و کرون برگزار شد و از ۱۴۰ نفر از نفرات برتر مسابقات قرآن و عترت مدارس تیران و کرون تجلیل شد.

کد خبر 742651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.