ممنوعیت به‌کارگیری اتباع بیگانه در استان زنجان

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان در جلسه بررسی چالش‌های به‌کارگیری اتباع خارجی در این استان گفت: استان زنجان از استان‌های ممنوعه در زمینه به‌کارگیری اتباع بیگانه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حسن بیگدلی، امروز_ یکشنبه نوزدهم فروردین - اظهار کرد: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار بگیرند، معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه خواهند شد.

وی تصریح کرد: این امر نیازمند بررسی آمارهای مدت مشابه و احراز موارد تکرار این موضوع از ناحیه کارفرمایان و کارگران اتباع خارجی و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه از ناحیه متولیان امر است.

بیگدلی گفت: طبق بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور جلوگیری از حضور نیروی کار غیرمجاز خارجی در بازار کشور، وزارت کار و امور اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار می‌گیرند بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه کند و در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان خاطرنشان کرد: باوجود ارسال اخطار کتبی از سوی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به کارفرمایان متخلف و ابلاغ جریمه، بسیاری از آنان از پرداخت جریمه‌ها خودداری می‌کنند که مبالغ آن بالغ بر چندین میلیارد تومان در سال است.

بیگدلی اظهار کرد: به همین منظور جلسه‌ای با حضور نمایندگان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان قضائی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان تشکیل و موضوع بررسی و قوانین مربوطه مورد تحلیل قرار گرفته و راهکارهایی برای مدیریت چالش مذکور اتخاذ شد.

کد خبر 742592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.