شهرداری قم در میدان اجرای پروژه‌های شهر تنها مانده است

شهردار قم گفت: اجرای بعضی پروژه‌های شهری نیازمند همراهی دستگاه‌های همکار در میدان عمل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ در دیدار با فرماندار قم، با بیان اینکه شهرداری در بسیاری از پروژه‌ها به‌تنهایی زیر بار آن‌ها رفته است، اظهار کرد: برای پیشبرد طرح‌ها نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌ها هستیم تا بتوانیم در کنار تسریع، شاهد کاهش هزینه‌های اجرای پروژه‌ها باشیم.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های شهید کاظمی و سامان سازان با توجه به مشکلات حقوقی در هیئت تسویه قرار دارد، افزود: شهرداری در سال‌های گذشته تمام تلاش خود را برای تعیین تکلیف این پروژه‌ها انجام داده که امیدواریم بتوانیم امسال وضعیت آن‌ها را مشخص کنیم.

شهردار قم قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در این قانون، هزینه‌های جابه‌جایی و انتقال تأسیسات با دستگاه‌های خدمات‌رسان است، اما شهرداری با توجه به مشکلات آن‌ها نمی‌تواند بیشتر از حدی برای جابه‌جایی تأسیسات صبر کند و خود مجبور به این کار خواهد بود.

سقائیان‌نژاد ایجاد فضای ناامیدی و حواشی پیرامون شهرداری را سبب تلف شدن انرژی برای فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده دانست و تاکید کرد: این اختلاف تنها سبب گرفتن سرمایه اجتماعی و ایجاد یأس و ناامیدی بین شهروندان و مردم می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری عنوان کرد: شهرداری در این راستا وظیفه تولید رضایتمندی برای شهروندان و خدمات‌رسانی مختلف در حوزه‌های آسفالت، حمل‌ونقل عمومی، محیط‌زیست، عمرانی و شهرسازی را دارد.

شهردار قم با انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه شهری و پمپاژ افکار منفی در بین شهروندان، تصریح کرد: وقتی وحدت و همراهی نباشد، مشارکت مردمی نیز دچار مشکل می‌شود و بنابراین بخش دوم شعار سال کم‌رنگ‌تر محقق می‌شود.

سقائیان‌نژاد گفت: در عمل نیازمند هماهنگی هستیم و با آنکه با بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها، همکاری و انسجام داریم، اما برای پیشبرد بعضی پروژه‌ها نیازمند همراهی بیشتر هستیم.

کد خبر 742588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدزنگنه IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 0
    سلام علیکم ازشهردارودستندرکارهای شهرداری بسیارقدردانی مکنم فقط عرضکوتاهی دارم خدمتتون این شهردارمنطقه3 یه لر بذارید که منطقه ۳بهسمنت امام لرنشینن برسه به این ناحیه هرکه مذارن ترکه اخعه آقا امیر آبادی نژاد پرستی باب کرد متشکرم.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 1
    دکتر سقاییان تشکر خدا خیرتان بدهد واقعا دراین چند سال شهرمان واقعا چهره زیبا بیدا کرده💖
  • ملیحه طباطبایی IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 1
    ممنون از شهردار پرتلاش و باتجربه خدا خیر دنیا و آخرت بهشون عطا کنه. اجازه بدهید کارها رو ادامه بدهد،ایشون رو تنها نزارید. با حضورشون چهره ی شهر قم واقعا عوض شد. اجرشون با کریمه ی اهل بیت
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 0
    یکم دیگه از حقوق کارگرهای شهرداری مثل هر سال کم کنن مشگل حل میشه.هر سال هرچقدر افزایش حقوق باشه، نصفشو از اضافه کاری تعطیلاتمون کم میکنن
  • کوثر IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 1
    با سلام و تحیت با تشکر از خدمات شهرداری و همه عزیزان زحمت کش آن در جهت تغییر چهره شهر مقدس قم. باید بعرض شهردار محترم قم برسانیم که همراهی دیگر دستگاه‌ها و ادارات در پروژه های شهری مستلزم ایجاد و حضور شخص استاندار بعنوان رئیس اجرایی دولت در یک استان و دادن دستورات قاطع در این خصوص و ملزم کردن تمامی ادارات به همکاری مستمر و جدی با شهرداری قم است. این اصلا پذیرفته شده نیست که ادارات استان با شهرداری همکاری ضعیفی داشته باشند. یقینا با همدلی و همکاری همه دستگاهها و دلسوزی همه ، میتوان به انجام خدمات شهری دلخوش بود. پس همه با هم و دست در دست یکدیگر ، یکی پس از دیگری پروژه های شهری را به پیش ببریم. ولله الحمد
  • ادیب IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 0
    یک ذره برای بازسازی بافت فرسوده کمک نمیکنن فقط سنگ اندازی ، درحالیکه شصت درصد مردم قم تو بافت فرسوده زندگی میکنن
  • عباس IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 1
    سلام و خدا قوت ،جناب دکتر سقائیان نژاد فوق العاده هستید
  • علی اکبر IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    سلام ایکاش پل جمهوری را تا پل فردوسی امتداد می‌دادید.مثل اصفهان
  • عباس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    آقا جدا دم شهردارجهادگرمون گرم که با وجودتنگ نظریها وچوب لای چرخ گذاشتن ها یه تنه وایسادی پای کارمردم دردوبلاهای شما بخوره توسرهرچی مسئول دزدو متظاهره ما کاری نداریم فرزندشماکجازندگی میکنه دادا اون بخودش مربوطه ماشمارو میخوایم وآثارزحمات شمارو هم توشهرمون داریم میبینیم.اگه مسئولین شهری مون دوریال عقل داشته باشن تا حداقل ۱۰سال دیگه حکم شومارو تمدید میکنن سیدجان حالا حالا برامون توسنگر شهرداری بدرخشی ابوالفضل نگهدارت یاحق