جزئیات محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های مازندران در تعطیلات عید فطر

فرمانده پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی محورهای این استان در تعطیلات عید فطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یدالله جهان‌تاب، ظهر امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اعمال محدودیت ترافیکی در تعطیلات آخر هفته در محورهای مواصلاتی این استان اظهار کرد: این اعمال محدودیت از روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم فروردین آغاز می‌شود و تا هفته آینده روز شنبه، بیست‌وپنجم فروردین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های اعلامی پلیس، اجرای محدودیت‌ها منوط به افزایش حجم تردد در محورها و با توجه به شرایط ترافیکی محورها هرگونه تردد در ساعت یا نحوه اجرا متحمل انجام می‌شود، گفت: در این ایام اعمال محدودیت‌ها تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت شش صبح از محورهای هراز، کرج-چالوس، فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس به غیر از تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک، ممنوع است.

فرمانده پلیس راه مازندران با تاکید بر اینکه وسیله نقلیه سبک در محور چالوس اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب انجام می‌شود، به‌گونه‌ای که محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور روز چهارشنبه، بیست‌ویکم فروردین از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران انسداد به‌صورت کامل اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین از ساعت ۱۰:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه انجام می‌شود، تصریح کرد: در آن روز از ساعت ۲۴ طرح یک‌طرفه به پایان می‌رسد و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

جهان‌تاب پیش‌بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک انواع وسایل نقلیه در محور چالوس در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران انسداد به‌صورت کامل مطرح و بیان کرد: این اعمال از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه و از ساعت ۲۴ طرح یک‌طرفه به پایان می‌رسد و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه اعمال می‌شود.

این مسئول با اشاره به اعمال محدودیت تردد جنوب به شمال محور چالوس و محدودیت قطعی تردد روز جمعه، بیست‌وچهارم فروردین گفت: از ساعت ۰۸:۳۰ آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود و از ساعت ۰۹:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: در ادامه این اعمال از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه و از ساعت ۲۴ طرح اتمام پیدا می‌کند و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه اجرا می‌شود.

جهان‌تاب با بیان اینکه تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد است، اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت هفت از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است، افزود: در صورت پر حجم بودن ترافیک محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در این محور در روز شنبه، بیست‌وپنجم فروردین از ساعت ۱۰ آزادراه تهران - شمال برای خودروهای به مقصد چالوس و از ساعت ۱۱ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به‌صورت کامل انجام می‌شود.

فرمانده پلیس راه مازندران یادآور شد: همچنین از ساعت ۱۳ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه و از ساعت ۲۴ نیز طرح یک‌طرفه به پایان می‌رسد و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد است، اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت هشت از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است، اظهار داشت: این اعمال محدودیت ترافیکی جاده هراز در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یک‌طرفه مقطعی از روز سه شنبه بیست‌ویکم تا روز جمعه، بیست‌وچهارم به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام می‌شود.

جهان‌تاب با اشاره به اینکه در محور کندوان تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج-چالوس و بالعکس همچنان ممنوع است، گفت: در محور هراز نیز تردد همه تریلرها از محور هراز همچنان ممنوع است و به‌طوری‌که تردد تمام کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶:۰۰ روز سه‌شنبه تا ساعت ۱۴:۰۰ روز شنبه از محور هراز ممنوع است.

کد خبر 742560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.