اجرای طرح «کرامت انسانی» / لزوم اقدام عملی برای جهش تولید دارو و تجهیزات پزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال جاری منتظریم استان‌هایی که در تولید دارو و تجهیزات پزشکی کمتر مشارکت داشته‌اند، اقدامات عملی را آغاز کنند و شاهد جهش تولید در کالاهای سلامت محور باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در اجلاس وبیناری رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به دستاوردهای وزارت بهداشت در سال گذشته، از تعارض منافع و فساد به عنوان دو خط قرمز اصلی وزارت بهداشت و دولت مردمی یاد و با بیان اینکه دولت مردمی، فسادستیز است، اظهار کرد: فسادستیزی باید در عمل نمود یابد، در نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) توصیه می‌کنند که باید بر تمام افراد زیرمجموعه نظارت کرد و در صورت مواجهه با فساد، برخورد قاطع و بازدارنده صورت گیرد.

وی با تاکید بر رعایت کرامت انسانی در نظام سلامت افزود: کرامت انسانی باید در همه سطوح رعایت شود و ارباب رجوع، مورد احترام قرار گیرد که این موارد در وزارت بهداشت رعایت شده است و امسال اجرای طرح کرامت انسانی از اهم برنامه‌های وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت، بررسی نقاط ضعف و قوت مدیریتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را با اهمیت ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید ابتدا عملکرد دانشگاه‌ها بررسی و برای برطرف کردن نقاط ضعف، برنامه راهبردی تدوین و اجرایی شود، در عین حال نظارت بر اجزای سازمان و تشکیلات نیز ضروری است.

عین‌اللهی صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارتقای بهره‌وری در دانشگاه‌های علوم پزشکی را از اصول مهم دانست و با اشاره به شعار سال و رویکرد مشارکت‌جویی از مردم ادامه داد: امسال منتظریم استان‌هایی که در تولید دارو و تجهیزات پزشکی کمتر مشارکت داشته‌اند، اقدامات عملی را آغاز کنند و شاهد جهش تولید در کالاهای سلامت محور باشیم.

وی از اجرای پویش ملی سلامت با مشارکت بیش از ۴۶ میلیون نفر به عنوان یکی از اقدامات موفق وزارت بهداشت در سال گذشته یاد کرد، از اجرای پویش‌های سلامت کودکان و غربالگری سرطان در سال جاری خبر داد و گفت: طرح بین‌المللی سلامت خانواده باید در سال جاری همانند سال گذشته با قوت اجرایی شود و در شهرهای بیشتری گسترش می‌یابد.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در دولت مردمی، بر تشکیل قرارگاه جهش تولید سلامت محور در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید و تصریح کرد: وزارت بهداشت باید به تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان کمک و با خرید این محصولات از آنها حمایت کند و پذیرفتنی نیست شاهد واردات کالاهای خارجی مشابه کالاهای با کیفیت داخلی باشیم.

کد خبر 742550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.