حمایت از هنرمندان اصفهانی در دستور کار قرار گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیشنهاد می‌دهم از استاد رضا بدرالسما دعوت و از وی تجلیل شود تا آغازی برای حمایت از هنرمندان باشد و البته نیازمند حمایت همه‌جانبه از همه هنرمندان اصفهانی هستیم .

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ در نطق میان دستور صدوبیست‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سومین سالی است که مقام معظم رهبری از عنوان «تولید» در نامگذاری اقتصادی سال بهره بردند و امسال را سال تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند؛ البته اگر مردم میدان دار شدند و نه بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌دارها جهش تولید را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: ظرفیت‌های مردمی در محل‌های مختلف می‌تواند به کمک اقتصاد شهر و شهرداری بیاید تا درآمد پاک در شهرداری‌ها محقق و خدمات ویژه‌تری به مردم ارائه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: واسپاری وظایف در شهرداری به مردم جایی که قانون اجازه می‌دهد، تولید خدمات بخش عمومی و مشارکت مردم در ساخت پروژه‌ها مصادیقی از مشارکت مردم است، البته باید همکاری چندجانبه‌ای با مردم در مصادیق مختلف شهری در حوزه تولید رقم بخورد.

وی گفت: سهل‌الوصول‌ترین گزینه برای جهش تولید با مشارکت مردم موضوع مهم ساخت مسکن است که نسبت به آن باید نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.

حجت الاسلام مهروی‌پور تصریح کرد: در سال‌های گذشته به‌ویژه در دولت گذشته کوتاهی عجیبی نسبت به ساخت مسکن رقم خورد و دچار عقب افتادگی شدیم؛ اگر عقب افتادگی رقم بخورد نیازمند جهش تولید مسکن هستیم.

وی افزود: در این میان باید دوگانه مردم و دولت را نگاه کنیم؛ متاسف هستیم که بگوییم در شاخص‌های مسکن نسبت به کشورهای متوسط دیگر فوق‌العاده عقب هستیم و سهم مسکن در سبد خانوار بیش از سه برابر متوسط جهانی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از مهمترین اقدامات هزینه عمده مسکن است که به زمین برمی‌گردد و تأمین عمده زمین به دولت بازمی‌گردد، همچنین دولت باید برای واگذاری زمین به مردم اقدام عاجل انجام دهد که به رشد تولید کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: ساخت مسکن چندان پیچیده نیست و رشته‌های مختلفی را در این زمینه می‌توانیم درگیر کنیم تا شکوفایی تولید رقم بخورد.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه در مدیریت شهری قوانین تسهیل ساخت مسکن باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید به ساخت مسکن‌های افقی و خانه‌های دو طبقه کمک کنیم که از جمله تأکیدات دولت است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال ارتقای سطح مشارکت در سرمایه‌گذاری باشیم، افزود: برای درک نسبت به این مسئله باید طولانی بودن فرایندها را کوتاه کنیم تا سرمایه‌گذاران انگیزه حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره معماری ایرانی و اسلامی گفت: رهبر انقلاب بارها نسبت به این موضوع اظهار نظر داشتند و فرمودند که نمای شهرهای ما نمای یک شهر اسلامی نیست و شهرداری و شوراها باید این موضوع را جز جدی‌ترین مسائل خود را بدانند؛ شهردار اصفهان نیز در آغاز دوره، نسبت به شهر اسماً الهی شعاری داد، در حالی که می‌بینیم در دوره ایشان دبیرخانه شهر اسلامی فعالیتی نداشته و تعطیل شده است که جای گلایه از شهردار اصفهان را دارد.

وی با گرامیداشت یاد شهید آوینی بیان کرد: هنر متعهد یکی از هنرهایی است که الگو برای ماست و هنر انقلاب سلامی نیز از هنرهایی است که با الهام از تعابیر فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در بستر ارزشهای دینی و فرهنگی رشد کرده است.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور ادامه داد: اصفهان با داشتن هزاران هنرمند، جلوه‌های هنر خود را از اعصار گذشته تا کنون نشان داده است که نمونه آن تابلوی نگارگری استاد رضا بدرالسما بود که در کنار رهبر معظم انقلاب هنگام پیام تحویل سال قرار داشت و نشان دهنده یک هنر متعهد است؛ پیشنهاد می‌دهم از این استاد دعوت و از وی تجلیل شود تا شروعی برای حمایت از هنرمندان باشد و البته نیازمند حمایت همه جانبه از همه هنرمندان اصفهانی هستیم.

وی با انتقاد از رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی نسبت به سال قبل گفت: نزدیک به ۵۰ درصد بودجه فرهنگی قرار است در مباحث عمرانی هزینه شود. ما در این حوزه اقدامات لازم را انجام دادیم و نظارت‌های لازم را نیز در خصوص عملکرد شهرداری انجام خواهم داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: پردیس‌های خانواده محور، پروژه تئاتر شهر، خانه کودک و نوجوان، چشمه‌و فانوس‌های نورانی، حوزه‌های تفریحی و گردشگری باید شاهد عملکردهای مطلوب عمرانی باشیم و این گوشه‌ای از کارنامه شهردار خواهد بود.

کد خبر 742528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.