هیچ خبرنگاری موفق به گفت‌وگو با سردار زاهدی نمی‌شد

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: بارها درباره ضبط تاریخ شفاهی با سردار زاهدی صحبت کردم و حتی سردار سلامی و سردار فدوی را برای این کار واسطه کردم، اما حریفش نشدم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار علی‌محمد نائینی اظهار کرد: در شرایطی که حدود ۸۰ درصد فرماندهان اصلی سپاه، خاطراتشان را گفته‌اند و تاریخ شفاهی آن‌ها گرفته شده و به تدریج منتشر می‌شود، چند بار در مورد ضبط تاریخ شفاهی با سردار زاهدی صحبت کردم و سردار سلامی و سردار فدوی را هم واسطه کردم، اما حریف او نشدیم.

وی افزود: حتی یک بار که خیلی به او اصرار کردم، مرا با نام کوچک خطاب کرد و گفت علی محمد! من اگر حرف خواندنی و تأثیرگذار داشتم، نباید تا الان می‌ماندم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به درخواست خود از سردار زاهدی در حضور اعضای هیئت مدیره مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: در این جلسه حجت‌الاسلام صادقی، سردار فدوی، سردار علی فضلی، سردار غلامپور، سردار نقدی و چند تن دیگر حضور داشتند؛ وقتی مسئله تاریخ شفاهی تعدادی از فرماندهانی را که تاکنون موفق نشده‌ایم بگیریم، پیش کشیدم و از جمله به سردار زاهدی اشاره کردم، او در پاسخ گفت: ما که کاری نکرده‌ایم! شما از شهدا بگویید و از آن‌ها بنویسید! بلافاصله به او گفتم: مانعی ندارد. شما بیایید و در تاریخ شفاهی‌تان از شهدا بگویید و با خنده گفت: اگر بخواهم از آن‌ها بگویم ممکن است از خودم بگویم و کار خراب شود. به هر حال آن دفعه هم با خنده و خوش‌رویی درخواست مرکز را رد کرد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پایان گفت: سردار زاهدی در زمان جنگ هم دوربین‌گریز بود؛ به‌عنوان مسئول تبلیغات جنگ در قرارگاه‌های اصلی سپاه، شاهد بودم که هیچ خبرنگار و تصویربرداری موفق به گفت‌وگو با او نمی‌شد.

منبع: فارس

کد خبر 742496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.