پذیرش ۱۰۰ نفر در گرمخانه شهرداری اراک

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از پذیرش ۱۰۰ نفر در گرمخانه شهرداری خبر داد و گفت: ۹۰ درصد افراد پذیرش شده دارای اعتیاد بوده‌اند، از خانواده طرد شده‌اند یا بنا به مشکلات حقوقی و نبود توانایی مالی قادر به همراهی خانواده‌ها نیستند.

محمود افتخاری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: گرمخانه شهرداری در راستای ارائه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی با آغاز فصل سرما و طی شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ بازگشایی شد و در این مدت به حدود ۱۰۰ نفر از افراد بی سرپناه کارتن خواب و در راه مانده خدمات ارائه شده است.

وی افزود: از این جمله خدمات می‌توان به ۲۶۷۱ وعده غذای گرم و ۲۶۷۱ وعده صبحانه و خدمات بهداشتی روزانه و مستمر اشاره کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۶۴ نفر معتاد متجاهر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر توسط شهرداری جمع‌آوری و به مرکز غربالگری ماده ۱۶ تحویل یا به کمپ‌های ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

افتخاری‌فرد اضافه کرد: با عنایت به سرمای شدید و یخبندان بعضی شب‌های زمستان، این گرمخانه افراد معتاد و معتادان متجاهر را نیز پذیرش کرد که بر خلاف قوانین گرمخانه‌ها است، چراکه شهرداری‌ها موظف به پذیرش افراد غیرمعتاد هستند، اما در راستای نجات جان این افراد از سرمای شدید اقدام به پذیرش آن‌ها کرده است.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد افراد پذیرش شده دارای اعتیاد بوده‌اند، از خانواده طرد شده‌اند یا بنا به مشکلات حقوقی و عدم توانایی مالی قادر به همراهی خانواده‌ها نیستند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تاکید کرد: از دیگر مشکلات افراد پذیرش شده در گرمخانه، بیکاری است که به دلایل مختلفی از جمله از کار افتادگی و سن بالا، اعتیاد، سابقه قضائی و کیفری و بدهکاری قادر به تأمین هزینه‌ها نیستند.

افتخاری‌فرد با اشاره به اینکه ۳۵ نفر از افراد پذیرش شده بالای سه ماه ساکن گرمخانه بوده‌اند، گفت: افراد مذکور از دو طریق در گرمخانه پذیرش یا به صورت خود معرف یا توسط تیم شناسایی و جمع‌آوری شهرداری به این مرکز ارجاع شده‌اند.

وی افزود: نیمی از افراد پذیرش شده در گرمخانه توسط شهرداری اراک مشاوره شده‌اند، اما لازم است دستگاه‌های متولی نیز در این زمینه یاریگر شهرداری باشند و این افراد را با انجام آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کارهای تخصصی و مشاوره‌های روانشناسی مجدداً به آغوش خانواده بازگردانند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تاکید کرد: در سال گذشته ۷۶۴ نفر معتاد متجاهر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر توسط شهرداری جمع‌آوری و به مرکز غربالگری ماده ۱۶ تحویل یا به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شده‌اند.

کد خبر 742485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.