باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد شماره دو در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا، شاهد بارش باران و تگرگ همراه با وزش باد شدید در پاره‌ای مناطق استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار زرد شماره دو مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا (دوشنبه ۲۰ فروردین) شاهد بارش باران و تگرگ همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق در پاره‌ای مناطق استان خواهیم بود.

وی تشکیل ابرهای همرفتی و وقوع ناپایداری‌های محلی را عامل اصلی این بارش‌ها دانست و افزود: به خاطر بارش باران شاهد لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی خواهیم بود که به همین خاطر رعایت احتیاط لازم در هنگام رانندگی در مسیرهای برون‌شهری و درون‌شهری ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به احتمال آب‌گرفتگی عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خاطرنشان کرد: به همین خاطر مردم باید از تردد، توقف و اتراق در حریم و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به بارش باران و وقوع رعدوبرق مردم به ویژه گردشگران و کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات و همچنین کار در فضاهای باز، اماکن و نواحی مرتفع به صورت جدی اجتناب کنند.

وی با اشاره به وزش بادهای شدید لحظه‌ای، گفت: به همین خاطر محکم کردن سازه‌های سبک از جمله پوشش گلخانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و امثال آن باید در دستور کار مردم و دستگاه‌های متولی به ویژه شهرداری‌ها باشد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین افزود: در بخش‌های خدمات شهری شهرداری‌ها، راهداری و کشاورزی نیز باید تمهیدات لازم به شکل مقتضی اتخاذ، پیش‌بینی و اجرا شود.

کد خبر 742464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.