بروکسلی‌ها خواستار مناطق کم‌انتشار برای کاهش آلودگی هوا

پزشکان و دوستداران محیط زیست در بروکسل از سیاستمداران خود خواسته‌اند تا مدل مناطق کم‌انتشار لندن و پاریس را دنبال کنند و اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت بلژیک انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس تحقیقات مرکز تحقیقات سلامت جهانی (IS Global)، بروکسل از نظر میزان دی‌اکسید نیتروژن که به ریه‌ها آسیب می‌رساند و یکی از محصولات جانبی اصلی موتورهای احتراق داخلی است، در بین بیش از ۸۰۰ شهر اروپایی هشتمین شهر با وضعیت نامطلوب است. این پایتخت اتحادیه اروپا همچنین از نظر PM2.5 یا ذرات ریز که می‌توانند به اعماق دستگاه تنفسی نفوذ کنند، از بین ۸۵۸ شهر در رتبه ۳۰۸ قرار دارد. کیفیت هوای شهر به دلیل ازدحام ترافیک و وجود سطح بالایی از مالکیت خودروهای شخصی در وضعیت بدی قرار دارد.

سالانه بیش از ۹۰۰ نفر از ساکنان بروکسل به دلیل کیفیت هوای نامناسب جان خود را از دست می‌دهند که این امر نشان‌دهنده بیش از دو مرگ در روز و بیش از ۱۰ درصد از مرگ‌ومیر در پایتخت است که در مجموع به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد.

پزشکان بروکسلی خواستار مناطق کم‌انتشار برای کاهش آلودگی هوا

بروکسل در معرض سطوح بالایی از ذرات ریز و دی‌اکسیدنیتروژن قرار دارد و ذرات ریز که وارد جریان خون می‌شوند، می‌توانند خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، زایمان زودرس، اختلال کمبود توجه را در کودکان و دیابت را افزایش دهند.

کارشناسان حوزه سلامت از مقامات بروکسل درخواست کرده‌اند که راه لندن و پاریس را دنبال کنند و مناطق کم‌انتشار را سریع‌تر از آنچه در حال حاضر برنامه‌ریزی است، معرفی کنند. فعالان محیط زیستی می‌گویند این وظایف بین شهرداری‌های بروکسل و منطقه تقسیم شده است و در این بین شجاعت سیاسی بین مسئولان وجود ندارد.

به عنوان مثال، صادق‌خان در لندن و آن هیدالگو در پاریس، بیش از بسیاری از رهبران بروکسل برای بهبود کیفیت هوا می‌جنگند. آن‌ها اجازه می‌دهند که اقدامات بلندپروازانه انجام، حفظ و تقویت شود، حتی زمانی که اقلیت‌های پر سر و صدا با آن‌ها مخالفت می‌کنند.

پاریس و آمستردام قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ تمام خودروهای با سوخت فسیلی را ممنوع کنند، در حالی که لندن منطقه بسیار کم‌آلایندگی خود را با وجود مخالفت‌های شدید گسترش داده است. در بروکسل، برای رهایی از تمام موتورهای سوخت فسیلی، باید تا سال ۲۰۳۵ منتظر ماند و برخی سیاستمداران خواهان به تعویق انداختن توقف تدریجی موتورهای دیزلی یا حتی لغو آن هستند.

پزشکان بروکسلی خواستار مناطق کم‌انتشار برای کاهش آلودگی هوا

کد خبر 742457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.