مرز سومار کرمانشاه بیشترین رشد صادرات را داشته است

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: گمرک سومار با رشد ۶۶ درصدی ارزش، بیشترین رشد را در صادرات کالا میان گمرکات استان کرمانشاه داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از طریق گمرک سومار در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۸۱۵ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار کالای صادراتی به وزن یک‌میلیون و ۶۸۶ هزار تن به کشور عراق ارسال شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش رشد ۶۶ درصدی و از نظر وزن افزایش ۳۶ درصدی را داشته است.

وی افزود: بعد از گمرک سومار، گمرک پرویزخان در صادرات کالا به کشور عراق در سال ۱۴۰۲ با ۲۷ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ جایگاه دوم را بین گمرکات استان کرمانشاه از نظر افزایش صادرات کالا به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه حجم صادرات از گمرک پرویزخان در سال گذشته را یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون دلار به وزن دو میلیون ۷۸۸ هزار تن عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات کالا از گمرک در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر ارزش ۲۷ درصد و از لحاظ وزن ۱۱ درصد رشد داشته است.

عباس‌زاده رشد صادرات کالا در گمرک خسروی را در سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد عنوان و حجم صادرات کالا از این گمرک در سال ۱۴۰۲ را ۹۳۳ میلیون ۲۷۵ هزار دلار به وزن یک میلیون و ۸۵۶ تن عنوان کرد و ادامه داد: گمرک خسروی پس از گمرکات سومار و پرویزخان بیشترین رشد را در صادرات کالا به کشور عراق در بین گمرکات استان کرمانشاه داشته است.

وی سهم گمرک شوشمی از صادرت کالا در سال گذشته را ۴۷ میلیون دلار به وزن ۳۱۸ هزار تن عنوان کرد و گفت: این میزان کالای صادراتی از گمرک شوشمی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش رشد دو درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه صادرات کالا از گمرک شیخ‌صله را ۳۷۱ میلیون دلار به وزن ۶۲۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: این گمرک در مقایسه با سال ۱۴۰۱ کمتر از یک درصد رشد داشته است.

عباس‌زاده افزود: میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان در سال گذشته بوده است.

کد خبر 742425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.