ایجاد فضاهای شهری در اجرای پروژه‌های مسکن یک ضرورت قانونی است

استاندار کرمانشاه گفت: یک پروژه در حوزه مسکن زمانی به پایان می‌رسد که علاوه بر واحدهای مسکونی، فضاهای خدماتی و عمومی آن نیز به پایان رسیده باشد و این یک ضرورت قانونی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی شامگاه شنبه _هجدهم فروردین_ در نشست شورای عالی مسکن استان کرمانشاه اظهار کرد: فضاهای فرهنگی، تفریحی، خدماتی مورد نیاز مجموعه‌های بزرگ مسکونی باید پیش از آغاز پروژه به شکل مناسبی جانمایی شود.

وی افزود: یک پروژه در حوزه مسکن زمانی به پایان می‌رسد که علاوه بر واحدهای مسکونی، فضاهای خدماتی و عمومی نیز به پایان رسیده باشد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: کاستی‌های بعضی پروژه‌های مسکن حین اجرا در زمینه فضاهای فرهنگی، مذهبی، خدماتی و آموزشی مشخص می‌شود و در آن مرحله نیز ایجاد این فضاها به سادگی امکان‌پذیر نیست.

صحرایی تاکید کرد: طبق مصوبه شورای مسکن استان همه دستگاه‌های اداری موظف هستند در مرحله طراحی پروژه‌های مسکونی، لحاظ شدن فضاهای خدماتی، عمومی، آموزشی و مذهبی مرتبط با دستگاه‌های خود را به دقت پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: اگر برای ایجاد این فضاهای خدماتی و عمومی در پروژه‌ای تعللی صورت گرفت، دستگاه مربوطه موظف است این موضوع را به شورای مسکن اعلام کند.

به گزارش ایمنا، در این نشست گزارشی از آخرین ارزیابی عملکرد استان در سطح ملی در طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ ارائه و گزارشی از عرضه بسته‌های تشویقی بافت‌های فرسوده ارائه شد.

کد خبر 742392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.