ائمه جمعه مازندران در جهش تولید با مشارکت مردمی تأثیرگذار هستند

استاندار مازندران گفت: ائمه جمعه مازندران می‌توانند با جهاد تبیین زمینه‌سازی برای جهش تولید با مشارکت مردمی را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، امروز_شنبه هجدهم فروردین_ در نشست با ائمه جمعه و فرمانداران غرب مازندران مهم‌ترین رویداد سال گذشته را برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان و اظهار کرد: این انتخابات با حضور معنی‌دار مردم و با وجود تبلیغات سو دشمنان و معاند بهترین شکل برگزار شد و نمایندگان از سوی مردم انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شهادت آیت‌الله سلیمانی اتفاق افتاد که حضورشان در امام جمعه و نماینده ولی فقیه شرق کشور طی سال‌های سال از جایگاه مهمی برای مردم این استان برخوردار بودند، افزود: ایشان مظلومانه در سال گذشته به شهادت رسیدند و این اتفاق برای استان بسیار تاثربرانگیز بوده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران طی بررسی شاخص‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۱ با رشد اقتصادی ۴.۱ درصدی، پیش‌بینی می‌شود رشد ۱۴۰۲ به بیش از ۶ درصد برسد، عنوان کرد: این استان در تورم همیشه سه تا چهار درصد بالای میانگین کشور بوده که اکنون به دو درصد و زیر میانگین کشور رسیدیم و با پنج درصد کاهش تورم موفق شدیم رتبه اول کاهش تورم را از آن خود کنیم.

حسینی‌پور نرخ بیکاری این استان را با واسطه راه‌اندازی ۳۰۰ واحد تولیدی راکد زیر پنج درصد بیان و مطرح کرد: اکنون وضعیت بیکاری مازندران به قشر فارغ‌التحصیلان برمی‌گردد که این افراد به دنبال شغل دولتی هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از نیروهای واحدهای تولیدی و صنعتی خارج از استان تأمین می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه طی یک سال‌جاری این استان در بخش صادرات ۱۴ درصد رشد ارزشی و ۴۵ درصد وزنی شاهد بودیم، یادآور شد: در مازندران طی این دو سال اخیر اقدامات و تحولات خوبی صورت گرفته است و ان شاالله به زودی دفترچه این اقدامات تنظیم و به چاپ می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق محروم مازندران بیشترین عملیات محرومیت زدایی انجام شده است، تصریح کرد: پس از راه‌اندازی دفتر غرب مازندران برای رفع مشکلات مناطق محروم مهم‌ترین اتفاقات انجام شده و همچنان تمام دغدغه در این زمینه از سوی مسئولان استانی مدنظر است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه مازندران رتبه اول جمعیت مسافر، تردد و ماندگاری خودرو را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: مهم‌ترین برنامه در این زمینه با تأمین زیرساخت‌ها و مجوز ساخت هتل‌ها مسافر را به گردشگر در استان تبدیل کنیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه کارهای بسیاری در امر گردشگری و رفع کمبود زیرساخت‌ها در سراسر استان دستور کار است، یادآور شد: ائمه جمعه هدایتگر پیشتازان قرارگاه جبهه فرهنگی در مازندران به ویژه استان هستند و در تبیین، نماز جمعه زمینه‌ساز جهش تولید در این استان خواهند بود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: جهش و توسعه تولید مازندران بدون اتحاد و مشارکت مردمی امکان‌پذیر نیست و ائمه جمعه می‌توانند با تریبون نماز جمعه و اطلاع‌رسانی از عملکرد دولت این اتحاد و مشارکت مردمی را ایجاد کنند.

کد خبر 742347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.