لزوم تخصیص بخشی از بودجه شهرداری به برنامه‌های شهر دوستدار کتاب

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: بخشی از بودجه سازمان فرهنگی شهرداری قزوین برای اجرای برنامه‌های شهر دوستدار کتاب اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نخستین جلسه کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین شامگاه -شنبه هجدهم فروردین- به ریاست فاطمه اشدری، با حضور مهری‌ السادات تقوی نایب‌رئیس کمیسیون و جمعی از فعالان فرهنگی کمیسیون و نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط شهرداری و با هدف بررسی برنامه‌های شهر دوستدار کتاب و دست یابی قزوین به پایتختی کتاب ایران و بررسی نامه‌های واصله در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

فاطمه اشدری، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم قزوین در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: بار دیگر مردم ایران عزیز اسلامی و شهر قزوین با حضور خود برگ زرینی از تاریخ این کشور را رقم زدند و به اسرائیل و آمریکا نشان دادند که تا همیشه پای آرمان‌های انقلاب، نظام و همچنین مبارزه با ایادی کفر و ستم ایستاده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به دستور این جلسه پیرامون برنامه‌های شهر دوستدار کتاب بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در جامعه تأکید کرد و گفت: هر چه میزان سرانه مطالعه در میان شهروندان و افراد جامعه افزایش یابد، در برنامه‌ریزی‌ها موفق‌تر خواهیم بود. بنابراین اهمیت دارد که بتوانیم جامعه را به سمت‌وسوی مطالعه و کتابخوانی سوق دهیم.

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه شهر قزوین توانسته در میان شهرهای دوستدار کتاب جای گیرد، اضافه کرد: پس باید بتوانیم با اجرای برنامه‌های مناسب عنوان پایتختی کتاب ایران را از آن خود کنیم. توجه به تبلیغات شهری در ارتقای فرهنگ کتابخوانی مؤثر است و در این راستا باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشیم.

اشدری با تأکید بر لزوم همراهی و همکاری نهادهای مرتبط در اجرای طرح‌های شهر دوستدار کتاب ادامه داد: بایستی در کسب عنوان پایتخت کتاب برای شهر قزوین تمام تلاش را داشته باشیم و برای همه اقشار طرح‌های مرتبط را انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص درصدی از بودجه سازمان فرهنگی برای اجرای برنامه‌های شهر دوستدار کتاب افزود: قطعاً اجرای برنامه‌های متنوع و مؤثر در شهر قزوین در حوزه کتاب و ارتقای فرهنگ مطالعه هزینه‌بر است و از همین رو پیشنهاد می‌شود ۲ درصد از بودجه سازمان فرهنگی برای این امر اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین خواستار افزایش همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و همچنین حمایت مالی در جهت برگزاری برنامه‌های پویا و فعال در این زمینه شد و ادامه داد: نشان دوستدار کتاب برای کودکان، ساخت نماد شهری کتاب، دیوار کتاب و همیار کتاب و اجرای طرح بوستان کتاب می‌تواند شهر قزوین را به کسب عنوان پایتخت کتاب نزدیک‌تر کند.

اشدری بر لزوم اجرای طرح‌های ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: ترغیب شهروندان به کتابخوانی، اسنپ کتاب و کتابخوانی اصناف و اجرای طرح‌هایی از قبیل نشست‌های کتابخوانی، معرفی کودکان کتابخوان، سفیر کتاب، اجرای طرح‌های جامع مرتبط با کتاب، حضور در پارک‌ها و فضاهای عمومی از جمله برنامه‌هایی هستند که برای تحقق این هدف طراحی شده‌اند.

وی افزود: طراحی کافه‌کتاب در بوستان‌ها، آشنایی با مفاخر قزوین، در دسترس مردم قرار دادن کتاب‌ها، پخش کتب صوتی در اتوبوس‌ها در مورد حقوق شهروندی و اجرای طرح همیار کتاب در راستای شهر دوستدار کتاب در نظر گرفته شده است.

کد خبر 742333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.