ورود ۲۵۵ هزار تن پسماند به مجتمع پردازش و دفع پسماند پاک‌سار

سرپرست سازمان مدیریت‌ پسماند شهرداری قزوین از ورود ۲۵۵ هزار تن پسماند در مجتمع پردازش و دفع پسماند پاک‌سار خبر داد و گفت: ۱۳۱ هزار تن پسماند پردازش نشده است.

مهدی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از ورود و پذیرش ۲۵۵ هزار تن پسماند در مجتمع پردازش و دفع پسماند پاک‌سار (سایت پسماند شهرداری) طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: از این میزان ۱۲۴ هزار تن پسماند معادل ۴۹ درصد پسماند ورودی وارد فرآیند پردازش شده است.

وی افزود: ۵۱ درصد پسماند ورودی به مجتمع پاکسار یعنی ۱۳۱ هزار تن پسماند مورد پردازش و تفکیک قرار نگرفته است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه پردازش زباله‌ها در کارخانه پردازش با هدف جداسازی مواد قابل بازیافت از سایر مواد صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در ۱۲ ماه سال گذشته، ۲۸۰۰ تن مواد قابل بازیافت را جداسازی و از دفن آن‌ها جلوگیری کردیم.

امینی اضافه کرد: سایر مواد از جمله مواد آلی (قابل تجزیه) به سایت کمپوست‌سازی برای تولید کود و درنهایت مواد قابل استفاده به لندفیل با هدف دفن بهداشتی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته و برای نخستین‌بار کود تولیدی با استاندارد ۱۰ هزار و ۷۱۶ مطابقت داشته است و می‌تواند تهدید پسماند را به فرصتی برای کمک به کشاورزی منطقه و اصلاح بافت خاک تبدیل کند.

کد خبر 742320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.