جمع آوری و دستگیری بیش از ۱۵۰۰ معتاد و قاچاقچی مواد مخدر در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای طرح آرامش در شهر با هدف تشدید مبارزه با مواد مخدر در ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: در این راستا هزار و ۵۴۳ معتاد متجاهر، خرده‌فروش و قاچاقچی جمع‌آوری و دستگیر و بیش از ۴۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علی احمدپور اظهار کرد: مواد مخدر به عنوان یک تهدید جدی، جامعه بشری به ویژه نسل جوان را در معرض خطر قرار داده است و مجموعه انتظامی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

وی افزود: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی، طرح آرامش در شهر با هدف تشدید برخورد با سوداگران مرگ و جمع‌آوری معتادان متجاهر با تعامل خوب فرماندهان انتظامی شهرستان‌های تابعه به مدت ۱۵ روز توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان به مرحله اجرا درآمد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان خاطرنشان کرد: در این راستا، هزار و ۵۴۳ معتاد متجاهر، خرده‌فروش و قاچاقچی در سطح استان جمع‌آوری و دستگیر شدند.

احمدپور از کشف ۲۱۴ کیلوگرم تریاک، دو کیلو و ۶۱۶ گرم هروئین، ۴۹ کیلو و ۵۲۴ گرم حشیش، ۱۵ کیلو و ۶۱۳ گرم شیشه و ۱۴۳ کیلو و ۹۵۹ گرم سایر مواد مخدر از این افراد خبر داد و تصریح کرد: معتادان از طریق دادگاه درمان‌مدار به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر معرفی و خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اجرای مستمر اینگونه طرح‌ها در سال جاری، گفت: برخورد با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر که زمینه‌ساز بسیاری از جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی است با قدرت در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 742257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.