هشدار هواشناسی؛ افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در مناطق شمالی و سواحل جنوبی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در مناطق شمالی و سواحل جنوبی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد اظهار کرد: در پی هشدار صادر شده، از اواخر وقت امروز تا صبح روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم فروردین، شاهد افزایش وزش باد و ارتفاع امواج خواهیم بود و افزایش وزش باد شمال غربی با بیشینه سرعت ۱۲ متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی یک متر و در مناطق دور از ساحلی تا ۱.۵ متر انتظار می‌رود.

وی افزود: مناطق تحت تأثیر این هشدار صادر شده شامل دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در پی مخاطرات مذکور، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای صید و اختلال در تردد شناورهای حمل و نقل دریایی، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر وجود دارد.

ضیائیان ادامه داد: بر همین اساس، ممنوعیت تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در تردد شناورهای نیمه سنگین، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه می‌شود.

وی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، افزایش وزش باد جنوب شرقی و افزایش ارتفاع موج از پیش از ظهر فردا، یکشنبه، نوزدهم فروردین تا روز دوشنبه، بیستم فروردین انتظار می‌رود و شاهد وزش باد شدید لحظه‌ای با بیشینه سرعت ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحلی بین یک تا ۱.۵ متر و بارش پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز یکشنبه مناطق تحت تأثیر این سامانه شامل مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و خلیج‌فارس و روز دوشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و خلیج‌فارس خواهد بود.

ضیائیان افزود: احتمال آسیب به شناورهای سبک و احتمال خسارت به سازهای دریایی، احتمال خسارت به کالاها در فضای باز بنادر وجود دارد و از همین‌رو احتیاط در ترددهای دریایی و انتقال کالاها به انبارهای استاندارد در بنادر باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 742232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.