ورود سامانه‌ بارشی به خوزستان/ صدور هشدار نارنجی هواشناسی

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی گفت: سامانه بارشی از بعدازظهر فردا تا اواخر روز پنجشنبه سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط تا شدید در سطح استان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _شنبه هجدهم فروردین_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: سامانه بارشی از بعدازظهر فردا تا اواخر روز پنجشنبه سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط تا شدید در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: این سامانه طی روزهای دوشنبه و چهارشنبه (به‌ویژه چهارشنبه و در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات استان) فعال‌تر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: با توجه به ماهیت فصل بهار، همچنین بالا بودن شاخص‌های ناپایداری احتمال رگبارهای نقطه‌ای و رعدوبرق در بعدازظهرها و صبح‌ها در اغلب نقاط استان وجود دارد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: در این ایام شمال خلیج فارس مواج و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، همچنین طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه با توجه به وزش بادها، احتمال وقوع گرد و خاک‌های محلی و موقتی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۳۵.۱ و ایذه با ۹.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۵ و حداقل آن به ۱۶.۴ درجه سانتیگراد رسیده است.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی خوزستان با توجه تقویت سامانه بارشی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری برای اواخر روز یکشنبه نوزدهم فروردین تا پنجشنبه، بیست‌وسوم فروردین هشدار نارنجی اعلام کرده است.

کد خبر 742217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.