بانوان ایرانی در دام ازدواج‌های صوری اتباع خارجی گرفتار نشوند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: بر اساس ماده ۱۰۵۹ و ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی، ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی منوط به اجازه مخصوص از طرف دولت ایران است که این مهم به ادارات کل اتباع خارجی استان‌ها واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری، بهرنگ قربانی، امروز _شنبه هجدهم فروردین_ اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰۶۱ قانون مدنی هر فرد خارجی که بدون اجازه دولت با زن ایرانی ازدواج کند به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

وی افزود: برخی از اتباع خارجی غیرمجاز با حربه‌های مختلف و سوءاستفاده از حسن نیت خانواده‌های ایرانی، به شکل صوری، به طمع دریافت اقامت با بانوان ایرانی ازدواج می‌کنند که پس از دریافت نکردن اقامت بدون در نظر گرفتن شرایط همسر و فرزندان حاصل از این ازدواج غیرقانونی، کشور را ترک و مشکلات بسیاری را به زنان و جامعه ایرانی تحمیل می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی چالش‌ها و مشکلات متعدد و گاهی غیرقابل جبرانی به دنبال داشته است، توصیه اکید ما پرهیز از ازدواج با اتباع خارجی است.

قربانی تاکید کرد: خانواده‌ها در صورت ضرورت، قبل از هرگونه اقدام به ازدواج با اتباع خارجی با مراجعه به اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی، مشورت‌های لازم را با کارشناسان حقوقی انجام دهند.

کد خبر 742174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.