استقرار بیش از ۱۰ هزار تخته چادر مسافرتی در ۷ بوستان شهر قم

مدیرکل هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم از اقدامات انجام شده در ایام نوروز خبر‎داد و گفت: در ایام نوروز هفت بوستان شهر قم پذیرای استقرار ۱۰ هزار و ۷۰۰ تخته چادر مسافرتی بوده است.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه مناسبت‌های ملی و مذهبی یکی از مباحث مهم در شهرداری است، اظهار کرد: از بیست‌ونهم اسفند تا پانزدهم فروردین ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در بوستان‌های سطح شهر اسکان داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هفت بوستان در سطح شهر آماده اسکان مسافران نوروزی بوده است، افزود: بوستان‌ها و مبادی ورودی شهر چون بوستان فدک، امام رضا (ع)، غدیر، نیاز، نیایش، مهدی (عج) و بوستان هاشمی از جمله بوستان‌های اسکان زائران و پذیرای مسافران نوروزی در ایام نوروز بوده است.

مدیرکل هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم از انجام اقدامات پیشگیرانه در بوستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: به علت برودت هوا، خودروهای آتش‌نشانی در محل‌های اسکان مسافران با دوربین‌های حرارتی مستقر بوده و پیش از برپا شدن چادرهای مسافرتی ممنوعیت استفاده از وسایل گرمایشی و پیک‌نیک را به مسافران اطلاع‌رسانی می‌کردند.

میرهادی اضافه کرد: در راستای تسهیل اسکان مسافران نوروزی در بوستان‌ها، خدمات رفاهی چون سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق، آبخوری در محل‌های اسکان به صورت ویژه اجرا شده است.

وی ادامه داد: ۱۸ سفره هفت‌سین با تلفیق بهار طبیعت و بهار قرآن در سطح مناطق شهری توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم برپا شد.

مدیرکل هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم در خصوص راه‌های ارتباطی با مسافران گفت: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به برپایی هشت ستاد اطلاع‌رسانی و راهنمای زائر در مبادی ورودی‌های شهر، ارتباط مستقیم با سامانه ۱۳۷، ارسال پیامک ورودی حاوی لینک سامانه qom.ir به مسافران و نصب بنر در سطح شهر اشاره کرد.

کد خبر 742158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.