۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
پست آلمان ۱۰۰ درصد سبز شد

سرویس پست آلمان دیگر خدمات پستی خود را از طریق خطوط هوایی انجام نخواهد داد و آخرین هواپیما برای تحویل مرسولات پستی در این کشور بیست‌وهشتم مارس انجام شد. هدف شرکت پست آلمان نشان دادن تعهد واقعی و جدی خود به تلاش سبز و کاهش انتشار CO۲ است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دویچه پست، سرویس پست ملی آلمان، رسماً تحویل نامه‌ها و بسته‌ها را از طریق خطوط هوایی در داخل کشور پایان داد. آخرین پرواز پست هوایی داخلی این کشور بیست‌وهشتم مارس از برلین در مسیر اشتوتگارت انجام شد. تحویل بین‌المللی در این کشور هنوز از طریق هواپیما انجام می‌شود.

هدف این شرکت نشان دادن تعهد واقعی و جدی خود به تلاش سبز و کاهش انتشار CO۲ است. محاسبات نشان می‌دهد که اکنون تحویل یک نامه به گیرنده آن با انتشار ۸۰ درصد انتشار کمتر انجام می‌شود.

پست آلمان ۱۰۰ درصد سبز شد

پروازهای پست هوایی داخلی به مدت ۶۳ سال به صورت خدماتی وجود داشت و تنها در شب انجام می‌شد. در آغاز دهه ۱۹۶۰، حمل‌ونقل هوایی سریع‌ترین راه برای تحویل پست، تلگرام و بسته‌ها بود و در بسیاری از موارد، با توجه به اینکه سیستم پیام‌رسانی فوری هنوز رایج نشده بود، برای ارتباطات کارآمد مهم تلقی می‌شد.

با گذشت سال‌ها، مقدار پستی که از این طریق منتقل می‌شد به تدریج کاهش یافت و شش هواپیما در مسیرهای اشتوتگارت-برلین، هانوفر-مونیخ و هانوفر-اشتوتگارت (هر کدام در هر دو جهت) خدمات‌رسانی می‌کردند. این مقدار حدود ۱.۵ میلیون نامه در هر شب یا تقریباً ۲۷۰ هزار مورد در هر هواپیما بود.

اجماع سیاسی و اجتماعی در آلمان امروز تا حد زیادی مشخص کرده است که اطمینان از تحویل سریع بیشتر نامه‌های داخلی تا روز کاری بعدی دیگر جزو اصلی خدمات پستی جهانی نیست. در حال حاضر روند این است که اطمینان حاصل شود که خدمات ارسال پستی از نظر عموم پایدار تلقی می‌شود، بنابراین دویچه پست اقدامات لازم را انجام داده است.

تحویل پست در داخل کشور اکنون تنها از طریق جاده و ریل انجام می‌شود. دویچه پست با استقرار ون‌های اسپرینتر به تضمین حمل‌ونقل سریع نامه بین شمال و جنوب آلمان ادامه خواهد داد.

پست آلمان ۱۰۰ درصد سبز شد

کد خبر 742103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.