مقارنه ماه و سیاره مریخ چه زمانی رخ می‌دهد؟

ماه و سیاره مریخ هجدهم فروردین‌ در یک راستا قرار می‌گیرند، اما این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه و سیاره مریخ شنبه _هجدهم فروردین‌_ در یک راستا قرار می‌گیرند، به‌طوری که ماه بیست‌وهفت‌روزه از زاویه یک درجه و ۵۸ دقیقه‌ای جنوب سیاره مریخ عبور می‌کند، البته این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست؛ ماه و سیاره مریخ در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهند رسید و زمان سحر بیش از ۱۰ درجه بالاتر از افق نخواهند رفت.

ماه در قدر منفی ۱۰.۳ و سیاره مریخ در قدر ۱.۲ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند گرفت، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل مشاهده خواهند بود.

نزدیک شدن ماه و سیاره مریخ به یکدیگر

ماه و سیاره مریخ شنبه _هجدهم فروردین‌_ به یکدیگر نزدیک می‌‎شوند و ماه بیست‌وهفت‌روزه از زاویه یک درجه و ۴۵ دقیقه‌ای سیاره مریخ عبور می‌کند، البته این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست؛ ماه و سیاره مریخ در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهند رسید و زمان سحر بیش از ۹ درجه بالاتر از افق نخواهند رفت.

ماه در قدر منفی ۱۰.۲ و سیاره مریخ در قدر ۱.۲ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند گرفت، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل مشاهده خواهند بود.

مقارنه ماه و سیاره زحل

ماه و سیاره زحل شنبه -هجدهم فروردین- در یک راستا قرار می‌گیرند، به طوری که ماه بیست‌وهفت‌روزه از زاویه یک درجه و ۱۳ دقیقه‌ای جنوب سیاره زحل عبور می‌کند، البته این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست، این دو جرم در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسند و زمان سحر بیش از هشت درجه بالاتر از افق نخواهند رفت.

ماه در قدر منفی ۱۰.۱ و سیاره زحل در قدر ۱.۰ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند داشت، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل مشاهده خواهند بود.

نزدیک شدن ماه و سیاره زحل به یکدیگر

ماه و سیاره زحل شنبه _هجدهم فروردین‌_ به یکدیگر نزدیک می‌شوند، به طوری که ماه بیست‌وهفت‌روزه از زاویه یک درجه و چهار دقیقه‌ای سیاره زحل عبور می‌کند، البته این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست، این دو جرم در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسند و زمان سحر بیش از هشت درجه بالاتر از افق نخواهند رفت.

ماه در قدر منفی ۱۰.۱ و سیاره زحل در قدر ۱.۰ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند داشت، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل مشاهده خواهند بود.

غیبت قمری زحل

ماه شنبه _هجدهم فروردین_ از مقابل سیاره زحل عبور می‌کند و یک اختفای ماه ایجاد می‌شود که از قطب جنوب قابل مشاهده است، این غیبت فقط در بخشی از جهان قابل مشاهده است، زیرا ماه آن‌قدر به زمین نزدیک است که موقعیت آن در آسمان تا دو درجه در سراسر جهان متفاوت است، این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست.

ماه در حضیض خورشیدی

ماه شنبه _هجدهم فروردین‌_ در نزدیک‌ترین فاصله از خورشید در فاصله ۰.۹۹۸۸ واحد نجومی قرار خواهد گرفت، این اتفاق تقریباً زمانی رخ می‌دهد که مدار ماه آن را بین خورشید و زمین قرار می‌دهد که تقریباً هم‌زمان با عبور از پدیده ماه نو است.

در لحظه حضیض خورشیدی ماه، زمین در فاصله ۱.۰۰۰۹ واحد نجومی از خورشید و ماه در فاصله ۰.۹۹۸۸ واحد نجومی از خورشید قرار خواهد گرفت، فاصله بین زمین و ماه نیز ۰.۰۰۲۴ واحد نجومی یا ۳۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

کد خبر 742074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.