کاشت ۱۰۰ هزار بوته گل لاله در جشنواره گل‌های پیازی

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در جشنواره‌ گل‌های پیازی بوستان‌ ملت، باغ گل‌ها و مزار شهدای بوستان‌های سطح شهر، یکصد هزار گل پیازی تهیه و کاشته شده که در حال حاضر آماده بهره‌برداری و بازدید زائران و شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، مهدی یعقوبی عصر امروز _هفدهم فروردین_ در حاشیه بازدید از جشنواره گل‌های پیازی لاله بوستان ملت اظهارکرد: عملیات آماده‌سازی بستر و مراحل کاشت پیازهای گل لاله از اوایل آذرماه سال ۱۴۰۲ در بوستان ملت و باغ گل‌ها آغاز شد و در بازه زمانی حدود یک ماه آماده بازدید است.

وی افزود: امسال برای اولین بار در جوار مزار شهدا در ۱۰ بوستان سطح شهر شامل بوستان‌های ارم، وحدت، آلاله، اردیبهشت، طوبی، کوهسنگی، خورشید، نیلوفر آبی، ملت و عرصه میدان شهدا ۱۰۴ فلاورباکس گل پیازی لاله جانمایی شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در بوستان ۷۰ هکتاری ملت، اطراف مزار شهدا در مساحتی حدود ۸۰۰ مترمربع، ۷۵ هزار بوته گل پیازی لاله در ۱۶ واریته و ۱۵ رنگ متفاوت کاشته شده است و همچنین ۱۹ هزار بوته گل پیازی لاله و ۲۵۰۰ بوته گل پیازی آنمون در باغ گل‌ها زیبایی این باغ را دوچندان کرده است.

یعقوبی در پایان گفت: در جشنواره گل‌های پیازی بوستان ملت، باغ گل‌ها و مزار شهدای بوستان‌های سطح شهر، یکصد هزار گل پیازی تهیه و کاشته شده که در حال حاضر آماده بهره‌برداری و بازدید زائران و شهروندان است.

کد خبر 742022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.