دولت با مدیریت بانک‌ها اقتصاد را ساماندهی کند

خطیبی جمعه دهدشت با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات گفت: دولت با مدیریت بانک‌ها به رونق اقتصادی و اشتغال کمک کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امروز _جمعه هفدهم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کهگیلویه با اشاره به تلاش دشمن روی مسئله حجاب اظهار کرد: دشمن به خیال باطل خودش می‌تواند وضع را به قبل از انقلاب برگرداند اما موفق نخواهند شد و بانوان این کشور نسبت به مسائل اعتقادی اهتمام دارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مسئله حجاب از مسئولان راضی نیست، افزود: رهبری از ما هم راضی نیست چرا که ما هم نسبت به این مسئله بی‌توجه هستیم.

خطیب جمعه دهدشت به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد کشور اشاره کرد و با استناد بر این بیان که قریب به ۸ هزار بنگاه تولیدی راه‌اندازی شده اما تا بر سفره مردم نیاید و مردم آن را لمس نکنند این موفقیت نیست، گفت: دولت کارهای ارزشمند و زیر ساختی در مسئله اقتصاد انجام داده‌است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در ده سال گذشته رشد اقتصادی نداشته است، تصریح کرد: دولت دو راه داشت یا باید پول‌پاشی می‌کرد یا زیر ساخت‌های اقتصادی را تقویت می‌کرد که راه دوم را انتخاب کرد و همه سختی‌ها را به جان خرید چرا که آینده کشور مهم است.

وحدانی‌فر خاطرنشان کرد: علی‌رغم تأیید فعالیت‌های دولت، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که فعالیت‌های حوزه اقتصادی باید روزافزون شود.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: اگر می‌خواهید شاخص‌های اقتصادی کشور و جهش تولید تقویت شود فکری به حال بانک‌ها در این کشور کنید.

خطیب جمعه دهدشت با بیان اینکه بانک‌های بنگاه دار و معامله‌گر باعث رشد تولید نمی‌شوند، بلکه مشکلات اقتصادی متعدد برای کشور ایجاد می‌کنند، افزود: اگر دست بانک‌ها از این اقتصاد ناسالم و بیمار بیرون بیاید جهش تولید و اقتصاد ما درست خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویه بانک‌ها غلط است، تصریح کرد: در بانک‌ها اینقدر ضمانت می‌گیرند که جوان تولید کننده پر انرژی، توانمند، عالم و کار بلد را خسته می‌کنند، دولت باید یک کار جهادی انقلابی و یک جراحی مزمن اقتصادی نسبت به مسئله بانک‌ها انجام دهد.

وحدانی‌فر با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرک‌های صنعتی نیمه‌جان هستند، خاطرنشان کرد: راهکار این است که با اعتماد به جوانان به آنها تسهیلات بلند مدت با ضمانت کم داده شود و دست بانک‌ها از جیب مردم در بیاید.

وی از روز قدس به عنوان روز دنیای اسلام، نماد صف‌بندی عدل در مقابل ظلم، احیاگر توحید الهی و فریاد ایستادگی و مقابله با استکبار جهانی نام برد و گفت: امام راحل ما با غده سرطانی خواندن رژیم غاصب صهیونیستی این تفکر را احیا کرد.

خطیب جمعه دهدشت با بیان اینکه امسال روز قدس متفاوت‌تر سنوات گذشته است، افزود: چرا که در غزه در سرزمین‌های اشغالی رژیم کودک‌کش اسرائیل این همه انسان بی‌گناه را کشت و اخیراً در حمله به کنسول‌گری ایران در دمشق سرداران سپاه سرافراز ما به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه آیا ما صحنه را خالی می‌کنیم؟، افزود: جمهوری اسلامی ایران از آرمان قدس از فلسطین و از حمایت غزه دست برنمی‌دارد و به لطف خدای رحمان در همین روزهای آتی پاسخی قاطع کوبنده و پشیمان کننده خواهد داد.

کد خبر 741973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.